80221

نبود قیمت واحد و مشخص برای تعیین قیمت جواهر

دنیای معدن - در ایران به طلا هنوز به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می شود، کالایی که با خرید آن و پس از آن با فروش شاهد بازگشت سرمایه و یا حتی سود تا چند برابر هستیم.

به گزارش دنیای معدن؛ در ایران به طلا هنوز به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می شود، کالایی که با خرید آن و پس از آن با فروش شاهد بازگشت سرمایه و یا حتی سود تا چند برابرهستیم.

در چند سال گذشته حضور جواهردر این بازار پر رنگ تر شد و سنگ های قیمتی زینت بخش طلا شد اما در این میان با قرار گرفتن هر قطعه جواهر قیمت یک انگشتر چند برابر میشود.

در این بین نکته ای که جلب توجه می کند نبود قیمت واحد و مشخص برای تعیین قیمت جواهر است به طوریکه اگر یک انگشتر با نگین های جواهر خریداری شود و قصد فروش آن شود تنها باید به همان فروشنده ای که از او خرید انجام شده مراجعه شود.

به عنوان مثال اگر یک انگشتر به قیمت چهار میلیون و 300 خریداری کنیم و قصد فروش آن را داشته باشیم با مراجعه به طلا فروشی هااین انگشتر را دو میلیون و پانصد هزار تومان قیمت می گذارند و برای این که کمتر ضرر کنیم باید به همان مغازه ای که جواهر را خریداری کردیم مراجعه نماییم که در این صورت فروشنده با کسر 15 تا 20 درصد از مبلغ کل یعنی به قیمت سه میلیون و 600 هزار تومان انگشتر را می خرد.

محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا جواهر باید از واحد صنفی مطمئن خریداری شود.

وی با اشاره به نحوه قیمت گذاری بر جواهر در بازار گفت: قیمت ها بر اساس قیمت تمام شده و سود هفت درصد تعیین می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تاکید کرد: تمام قیمت ها تحت کنترل اتحادیه و همچنین سازمان حمایت از مصرف کننده قرار دارد.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که چرا در زمان فروش جواهر باید به همان واحدی که از وی جواهر خریداری شده مراجعه کرد گفت: این امر به دلیل آن است که هر تولید کننده ای از گروه سنگ خاص استفاده می کند و معمول و مرسوم است که به آن واحد فروخته شود چرا که شناسنامه و وضعیت سنگ در اختیار خودشان است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر نگاه به طلا به عنوان سرمایه باشد جواهر به صرفه تر است یا طلا، گفت: البته خرید طلا یا جواهر کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد اما در کل ضرر طلا به هنگام فروش کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید