80157

همکاری مشترک ایران و هند در تولید فولاد

دنیای معدن -معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری هندی‌ها درحوزه فولاد اعلام همکاری کرده‌ایم و قرار است فعالیت آنها در داخل کشور کلید بخورد.

رییس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درباره مذاکره ایمیدرو با سرمایه گذاران خارجی اظهار کرد: طی یک سال گذشته تعداد زیادی از هیات های خارجی و نمایندگان شرکت های معدنی جهان در مذاکرات خود با ایران آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده اند .

وی ادامه داد: در حوزه فولاد، سنگ آهن، روی و آلومینیوم با قزاق ها در حال مذاکره جدی هستیم که چنانچه عملیاتی شود، نتایج بسیار خوبی دارد .

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اهمیت بخش خصوصی اظهار کرد:اگر بخواهیم فعالیت ها دارای توجیه اقتصادی باشند، باید به بخش خصوصی توجه بیشتری شود و در شرایط پرنوسان بازارهای جهانی ایجاد کنسرسیوم های فروش مواد معدنی ضروری است که باید به آن توجه شود .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایمیدرو با تشکل های بخش خصوصی همکاری های مطلوبی دارد و در این زمینه تفاهم نامه هایی امضا کرده است، گفت: تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت هم این است که با تعرفه حجم واردات را کنترل کند تا در زمینه هایی که توان تولید وجود دارد، به کشورهای دیگر امتیاز داده نشود .

دیدگاهتان را بنویسید