80128

پیش بینی تولید 7.4 میلیون تن فولاد در فولاد مبارکه

دنیای معدن - مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: پیش بینی می شود تولید فولاد در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در سال جاری به 7.4 میلیون تن برسد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه، بهرام سبحانی اظهار کرد: در سال 93 برای اولین بار در تمام قسمت ها به رکوردهای جدیدی دست یافت، به گونه ای که در گندله سازی که از نگرانی های شرکت بود با تولید 7 میلیون و 255 هزار تن 101 درصد برنامه محقق شد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد رشد رقم خورد.

وی ادامه داد: در احیاء مستقیم فولاد مبارکه و سبا با تولید 7 میلیون و 395 هزار تن، 99 درصد برنامه محقق گردیده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 در صد رشد را به دست آوردیم، همچنین در ریخته گری فولاد مبارکه و سبا با تولید 6 میلیون و 255 هزار تن، 103 درصد برنامه و رشد 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل تحقق یافت، علاوه بر موارد ذکرشده در خطوط نورد سرد با تولید یک میلیون و 433 هزار تن و تحقق 97 درصد برنامه، رشد 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نیز تجربه کردیم.

سبحانی در ادامه خاطرنشان کرد: در واحد گالوانیزه نیز به تولید 209 هزار تن و تحقق 120 درصد برنامه رسیدیم. همچنین در بخش تولید محصولات ویژه با تولید یک میلیون و 625 هزار تن، 148 درصد برنامه و 42 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شدیم که قابل تقدیر است، چراکه تبدیل ورق های تجاری به ورق های ویژه که در صنایع خاص ازجمله خودروسازی به مصرف می رسد کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که علاوه بر این، در بخش حمل محصولات نیز 2 درصد از برنامه سالانه جلوتر رفته ایم و در بخش تولید در فولاد هرمزگان با یک میلیون و 175 هزار تن ده درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال را مشاهده می کنیم

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: البته در سال 93 درزمینهٔ منابع، و انرژی و آب با چالش ها و کمبودها و محدودیت های جدی روبرو بوده ایم که الحمدالله تمهیدات لازم و همکاری ها باعث شد تا علی رغم همه این مشکلات به این رکوردهای افتخارآمیز برسیم.
سبحانی از حفظ سهم 50 درصدی فولاد مبارکه اصفهان در تولید فولاد خام کشور به عنوان یکی دیگر از افتخارات کسب شده در سال 93 یاد و ابراز امیدواری کرد در سال 94 نیز با ارتقاء بهره وری و به بار نشستن برنامه های توسعه همچنان بتوانیم این سهم را حفظ کنیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه به رکوردهایی که در نواحی مختلف فولاد مبارکه و ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا به دست آمده اشاره کرد و افزود: تداوم و ارتقاء رکوردها می تواند در افزایش بهره وری مؤثر واقع شود.
وی ادامه داد: در مصارف اصلی فولاد مبارکه مانند گاز، برق و نسوز در سال 93 تقریباً طبق برنامه و بعضاً بهتر از آن عمل کردیم تا جائیکه مصرف ویژه انرژی برای تولید یک تن تختال در سال 93 برحسب گیگا ژول بر تن به 23.4 رسیده است.

سبحانی در همین رابطه به فعالیت های خوبی که در فولاد مبارکه در سنوات اخیر به ویژه سال 93 به منظور کاهش هرچه بیشتر مصرف آن صورت گرفت اشاره کرد و گفت: در سال 93 مصرف آب به کمترین حد خود نسبت به سنوات گذشته رسید.
وی خاطرنشان کرد: در سال 93 پروژه های زیادی در بخش توسعه ها افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که ازجمله آن ها می توان به راه اندازی و بهره برداری از مگامدول B احیاء مستقیم شهید خرازی، راه اندازی و بهره برداری از پروژه تولید فولادهای کیفی(RH-TOP) راه اندازی و بهره برداری از پروژه های توسعه انرژی و سیالات ناحیه سبا از قبیل دریاچه مصنوعی تصفیه خانه پساب صنعتی و انسانی، تصفیه خانه آب صنعتی و آشامیدنی و توسعه شبکه برق آن اشاره کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: در همین رابطه راه اندازی و بهره برداری از جرثقیل 110 تن زیر سقف فولادسازی، راه اندازی و بهره برداری از LF6، اتمام عملیات اجرایی بهینه سازی کوره های 2 و 7 فولادسازی و احیاء مستقیم، احداث کامیون ریز واحد انباشت و برداشت سبا، تعویض سیستم کنترل و ابزار دقیق کوره های 1 و 2 نورد گرم با رویکرد بومی سازی و راه اندازی خطوط اصلاح ورق شماره 3 و 4 ناحیه نورد سرد از دیگر طرح های توسعه بوده است که در سال 93 به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید