80118

خاطره بازی با ورزش در ایام نوروز/10 فروردین،دومین پیروزی از 4 گانه "پرویز سوبله چوبله"

استقلال و پرسپولیس در روزهای تعطیلات نوروز هم سابقه رودررویی با هم را دارند اما تا به حال دو دربی در روز 10 فروردین برگزار شده است. دربی 62 و دربی 70. در دربی 62 استقلال و پرسپولیس که سال 86 برگزار شد سرخابی ها مقابل هم قرار گرفتند که البته این مسابقه نتیجه ای به جز تساوی 1-1 در بر نداشت. در این مسابقه ابتدا پرسپولیس در دقیقه 13 توسط علی‌رضا نیکبخت واحدی به گل رسید، اما استقلال در همان نیمه اول توانست بازی را به تساوی بکشاند. علی علیزاده در دقیقه 41 گل استقلال را به ثمر رساند و بازیکنان 2 تیم در نیمه دوم دیگر نتوانستند گلی را از خط دروازه ها عبور بدهند. دربی 62 مسابقه برگشت از ششمین دوره لیگ برتر بود.اما دربی 70 در سال 90 برگزار شد.
این دربی در شرایطی انجام شد که تیم استقلال با مربی گری پرویز مظلومی دربی قبلی را با تک گل دقیقه 91 فرهاد مجیدی پیروز شده بود.در این بازی همه چیز پایاپای بود تا اینکه در دقیقه 43 آرش برهانی با ضربه سر دروازه پرسپولیس را باز کرد.بعد از این گل و در نیمه دوم پرسپولیس حملات زیادی روی دروازه استقلال انجام داد که ره به جایی نبرد و در صحنه ای مشکوک غلامرضا رضایی مهاجم آن روزهای پرسپولیس در محوطه جریمه استقلال توسط محمد محمدی سرنگون شد که محسن ترکی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.این صحنه اعتراض شدید علی دایی سرمربی پرسپولیس را به همراه داشت.در نهایت این بازی با تک گل آرش برهانی به پایان رسید.این دومین برد پی در پی پرویز مظلومی از چهارگانه معروف او در مقابل پرسپولیس بود.

در چنین روزی در سال 84 دو تیم ایران و کره شمالی در شهر پیونگ یانگ به مصاف یکدیگر رفتند.این بازی از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان برگزار شد.این مسابقه را تیم ملی ایران با دو گل به نفع خود به پایان رساند.گلهای ایران را در این مسابقه هان یون کاک مدافع کره ای پس از ارسال مهدی مهدوی کیا در دقیقه 34(گل به خودی) و جواد نکونام در دقیقه 75 به ثمر رساندند.

محمد کوسا داور این دیدار سید محمد علوی و هان سونگ چول بازیکنان ایران وکره شمالی را با کارت زرد جریمه کرد و در دقایق پایانی هم کیم یونگ جونگ بازیکن کره شمالی را به دلیل اعتراض به داور از زمین مسابقه اخراج کرد.دیدار دو تیم به دلیل حضور تماشاگران در کنار زمین با ده دقیقه تاخیر آغاز شد. تیم ایران در مرحله دوم این مسابقات به همراه تیم های کره شمالی بحرین و ژاپن در گروه دوم قرار داشت و در نهایت به عنوان تیم دوم به جام جهانی 2006 آلمان صعود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید