80023

درخواست عربستان از ترکیه

سرهنگ «عبد الستار البوشالی» از فرماندهان ارتش یمن در گفت‌وگو با فارس در صنعا تاکید کرد که عربستان سعودی حدود ۵ هزار عنصر مسلح مزدور و تروریست را برای مبارزه با کمیته‌های انقلابی یمن و جنگ با ارتش این کشور راهی یمن کرده است.

این فرمانده نظامی ارتش یمن گفت: وزیر دفاع عربستان سعودی از مقامات مسئول ترکیه خواسته است، زمینه انتقال این تروریست‌ها از فرودگاه‌های این کشور و انتقال آنها به ریاض را فراهم کند.

این منبع نظامی یمنی تاکید کرد که عربستان برای ترور عناصر هوادار و طرفدار جنبش انصار الله برنامه ریزی کرده و از جمله شخصیت‌های هدف گرفته شده، «عبد الکریم الخیوانی»، نماینده جنبش انصار الله در نشست‌های گفت‌وگوی ملی یمن بود.

وی با اشاره به همکاری نظامی بین عربستان و آمریکا افزود: نظامیان آمریکایی اقدام به نجات خلبانان سعودی از خلیج عدن پس از هدف گرفته شدن جنگنده‌های آنها توسط ارتش یمن و پریدن آنان به بیرون کردند.

البوشالی همچنین از کشته و زخمی شدن نظامیان سعودی و عناصر تروریستی القاعده در نزدیکی مناطق مرزی یمن و عربستان سعودی خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها کمیته‌های انقلابی یمن موفق شدند، غنایم جنگی بدست آورند.

درگیری بین گروه‌های تروریستی و کمیته‌های انقلابی یمن همچنان ادامه دارد، از صبح روز شنبه بار دیگر از سرگرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید