79851

ایجاد کنسرسیوم های فروش مواد معدنی ضروری است

دنیای معدن -معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ایجاد کنسرسیوم های فروش مواد معدنی در شرایط پرنوسان بازارهای جهانی ضروری است.

به گزارش دنیای معدن، دکتر مهدی کرباسیان افزود: اگر بخواهیم فعالیت ها دارای توجیه اقتصادی باشد، هر جار بخش خصوصی تجمیع ایجاد کند و کاری را از پیش ببرد، موفقیت آمیز است.
وی با بیان اینکه ایمیدرو با تشکل های بخش خصوصی همکاری های مطلوبی دارد و در این زمینه تفاهم نامه هایی امضا کرده است، گفت: تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت هم این است که با تعرفه حجم واردات را کنترل کند تا در زمینه هایی که توان تولید وجود دارد، به کشورهای دیگر امتیاز داده نشود.
کرباسیان در باره مذاکره ایمیدرو با سرمایه گذاران خارجی اظهار کرد: طی یک سال گذشته تعداد زیادی از هیات های خارجی و نمایندگان شرکت های معدنی جهان در مذاکرات خود با ایران آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده اند.
وی گفت: در حوزه فولاد، سنگ آهن، روی و آلومینیوم با قزاق ها در حال مذاکره جدی هستیم که چنانچه عملیاتی شود، نتایج بسیار خوبی دارد.
کرباسیان افزود: همچنین به سرمایه گذاری هندی ها در زمینه فولاد اعلام همکاری کرده ایم و قرار است فعالیت آنها در داخل کشور کلید بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید