79653

ورود هزار تن سیمان و مصالح ساختمانی به غزه

دنیای معدن -رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اجازه داد هزار تن سیمان و انواع مصالح ساختمانی دیگر وارد نوار غزه شود .

رائد فتوح مسئول کمیته هماهنگی برای ورود انواع کالاها به نوار غزه از طریق گذرگاه های تجاری مرزی با اسرائیل گفت با مجوز مسئولان امنیتی اسرائیل 1000 تن سیمان و انواع مصالح ساختمانی دیگر امروز با 175 کامیون از طریق گذرگاه کرم ابو سالم وارد غزه شدند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه ، رائد فلوح افزود 1000 تن مصالح برای بازسازی ویرانی های ناشی از تهاجم نظامی تابستان گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه وارد این منطقه شده است .
مقام فلسطینی تاکید کرد مصالح ساختمانی برای اجرای طرح های ساختمانی و عمرانی در غزه به ویژه ساخت خانه مورد استفاده خواهند گرفت .
در همین حال اسرائیل اعلام کرد ورود 1000 تن سیمان و مصالح ساختمانی به غزه که قطر هزینه های آن را پرداخت کرده ، بخشی از چارچوب مفاد توافقنامه ای است که بین طرفین برای بازسازی ویرانی های غزه به امضا رسیده است .
اسرائیل افزود ارسال انواع مصالح ساختمانی بنا بر درخواست مسئولان تشکیلات خودگردان و بر اساس نیازهای وارد کنندگان که کالاها و مصالح وارداتی را در نوار غزه به فروش می رسانند، صورت می گیرد .
گفتنی است محمد العمادی رئیس کمیته ویژه قطر برای بازسازی ویرانی های نوار غزه سه شنبه گذشته از اجرای طرح ساخت 1000 واحد مسکونی در نوار غزه با هزینه این کشور خبر داد .
العمادی افزود قطر قصد دارد دست کم 1000 واحد مسکونی در نوار غزه که در زمان تهاجم نظامی تابستان گذشته اسرائیل به غزه ، کاملا ویران شده بودند ، بسازد.
مسئول قطری تاکید کرد با توافق دوحه و تل آویو ، اسرائیل موافقت کرده است انواع مصالح ساختمانی برای ساخت 1000 واحد مسکونی وارد غزه شود .
کشورهای کمک رسان خارجی در نشست اکتبر گذشته در قاهره وعده دادند کمک هایی به ارزش 5 میلیارد و 400 میلیون دلار برای بازسازی ویرانی های در اختیار فلسطینی ها قرار دهند .
قطر در نشست قاهره متعهد شده بود به تنهایی یک میلیارد دلار به بازسازی غزه کمک کند .
آمریکا و اتحادیه اروپا هم اعلام کردند به ترتیب 400 و 450 میلیون دلار برای کمک به فلسطینی ها و بازسازی غزه تخصیص خواهند داد .
با وجود گذشت بیش از شش ماه از حمله نظامی 52 روزه اسرائیل به غزه که به بیش از 100 هزار خانه به طور کلی و جزئی اسیب وارد کرد ، به نظر می رسد روند بازسازی خرابی های غزه با توجه به مخالفت اسرائیل با ورود انواع مصالح ساختمانی و نیز ناتوانی کشورهای کمک رسان از عمل به تعهدات شان ، به مشکل برخورد کرده است .
تهاجم نظامی تابستان گذشته اسرائیل به نوار غزه به شهادت بیش از 2200 فلسطینی ، زخمی شدن هزاران غیر نظامی و نیز آوارگی و بی خانمانی 100 هزار تن دیگر منجر شده است .

دیدگاهتان را بنویسید