79549

پرداخت حق عیدی کارگران «زمستان یورت» و برجای ماندن ۴ ماه حقوق معوقه

دنیای معدن -در پی تجمعات متعدد کارگران بخش های شمال غرب و شرق معدن «زمستان یورت» در استان گلستان در یک ماه اخیر، سرانجام کارفرمای این واحد معدنی روز دوشنبه (۲۵ اسفند ماه) حق عیدی سال ۹۲ و ۹۳ کارگران را پرداخت.

منابع خبری در معادن زمستان یورت اعلام کردند: بیش از ۷۰۰ نفر از کارگران بخش های شمال غرب و شرق معدن زغال سنگ زمستان یورت واقع در آزاد شهر استان گلستان از روز ۱۲ تا ۲۴ اسفند ماه در چندین نوبت متوالی در اعتراض به عدم دریافت نیمی از حقوق اردیبهشت ماه و پرداخت نشدن حقوق ماه های آبان، آذر، دی و بهمن سال جاری و همچنین عدم دریافت حق عیدی سال گذشته و سال جاری خود در محوطه معدن تجمع کرده و دست از کار کشیده بودند که در نهایت کارفرما توانسته بود یک ماه حقوق آبان ماه کارگران را روز پنجشنبه (۲۱ اسفند) پرداخت کند.

کارگران با بیان اینکه با دریافت یک ماه از مطالباتمان ، معوقات حقوقیمان به سه ماه و نیم تغییر کرد افزودند:در حال حاضر عیدی های سال ۹۲ و ۹۳ کارگران بخش های شمال غرب و شرق پرداخت شده اما از پرداخت مطالبات معوقه مان خبری نیست.

به گفته آنان قرار بود امروز چهارشنبه (۲۷ اسفند) کارفرما یک ماه حقوق آذر ماه کارگران را به حسابشان پرداخت کند اما تا این لحظه قول کارفرما عملی نشده است.

کارگران معدن زمستان یورت همچنین گفتند؛ کارگران با کارفرما توافق کردند بجای مطالبات مربوط به اردیبهشت ماه خود بن های خرید دریافت کنند. این در خواست کارگران از کارفرما در حالی مورد تایید کارفرما قرار گرفته است که کارگران بتوانند در دو مرحله از یکی از فروشگاهای زنجیره ای شهر خرید کنند.

به گفته کارگران، با توجه به نزدیک شدن به روز های پایان سال، پرداخت پرداخت حداقل بخشی از مطالبات معوقه کارگران بسیار ضروری است وکارگران منتظر دریافت آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید