79445

افزایش سطح ذخایر مس

دنیای معدن -ذخایر مس در انبارهای جهانی افزایش داشته است. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، ذخایر مس در انبارهای جهانی افزایش داشته است. بر اساس آماری که توسط بازار مبادلات آتی شانگهای اعلام شده ذخایر فلز سرخ در این بازار به سطح 241 هزار و616 تن رسیده است،

این میزان در مقایسه با ماه ژانویه 136 هزار تن افزایش داشته و در حال نزدیک شدن به رکورد ماه مارس سال 2013 است که رقمی معادل 247 هزار و 592 تن بود. همچنین بر‌اساس آمار بازار مبادلات فلزات لندن ذخایر فلز سرخ در این بازار در حال افزایش است.

ذخایر مس در این بازار ظرف سه ماه دو برابر شده و به سطح 582 هزار تن رسیده است. با این حال سرازیر شدن مس به انبارها با کاهش قیمت مس همراه نبوده است. در حقیقت بر خلاف افزایش ذخایر انبارها بعد از ژانویه در بازارهای شانگهای و لندن قیمت مس از سطح 5353 دلار بازگشت و درحال حاضر در سطح 5800 دلار معامله می‌شود.

علاوه بر این افزایش ذخیره مس منجر شد تا تفاوت قیمتی شدید بین تحویل سه ماهه و فوری در بازار لندن کاهش یابد. کارشناسان پیش‌تر در مورد دلایل کاهش قیمت مس در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بودند عدم توانایی تولید‌کنندگان مس در پاسخ به نیاز مصرف‌کنندگان موجب خواهد شد که مصرف‌کنندگان مس به دنبال جایگزین باشند. قیمت مس در سال جاری در پی افزایش عرضه و همچنین کاهش تقاضا به‌طور همزمان روند کاهشی داشته است.

در این میان دولت چین با اتخاذ سیاست‌های پولی انبساطی در پی تحریک تقاضا بوده است و همین امر قیمت فلزات را در بازار‌های جهانی تحت تاثیر قرار داده است.چین بزرگ‌ترین‌ مصرف‌کننده فلزات در جهان است. قیمت مس برای تحویل سه ماهه طی آخرین معاملات در بازار فلزات لندن 5847 دلار در هر تن ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید