79319

پاس کاری تکمیل کارخانه سیمان سمنگان همچنان بین دو بانک

دنیای معدن - نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان گفت: تکمیل کارخانه سیمان سمنگان همچنان بین دو بانک ملی و صنعت و معدن پاس کاری می شود.

موسی الرضا ثروتی ، منطقه خراسان شمالی، گفت: در هشت سال گذشته مصوب شد تا برای ساخت این کارخانه بانکئ ملی 40میلیارد تومان و بانک صنعت و معدن 24میلیون یورو سرمایه گذاری کند.

وی افزود: قبلا بانک ملی بانک مادر برای اجرای این طرح بود، اما در حال حاضر به دلیل اینکه گفته می شود بانک صنعت و معدن تسهیلات ارزی برای ساخت این کارخانه را پرداخت می کند، مسئولیت بر دوش این بانک انداخته شده است.

ثروتی ادامه داد: این بانک نیز بیان کرده است که باید دوباره مطالعات این کارخانه را برای اعطای تسهیلات انجام دهد، این در حالیست که این مطالعات در گذشته توسط بانک ملی انجام شده است و بانک صنعت و معدن می تواند از آن استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه ادامه ساخت این کارخانه متوقف شده است، اظهار کرد: ساخت این پروژه تاکنون 65درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان توضیح داد: کلنگ اجرای این پروژه در کیلومتر 14جاده راز و جرگلان در سال 86 بر زمین خورد و باید طی پنج تا شش به پایان می رسید.

وی ظرفیت این پروژه را تولید سه هزار و 300تن سیمان ذکر کرد و گفت: با تکمیل این پروژه، برای 700نفر به صورت مستقیم و 2000نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گفته ثروتی، تا کنون 600 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه هزینه شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید