79117

بیشترین واحدهای راه اندازی شده به معدن و صنایع معدنی اختصاص یافت

دنیای معدن - بررسی های وزارت صنعت معدن و تجارت نشان می دهد بخش معدن برای سرمایه گذاری از جذابیت بالاتری نسبت به دیگر صنایع پیدا کرده به طوری که تا پایان دی ماه از بین پروانه های بهره برداری 22درصد به این بخش اقتصاد اختصاص داشت.

به گزارش دنیای معدن،‌ تا پایان دی ماه امسال در 32 گروه صنعتی در مجموع 2523 پروانه بهره برداری در کل کشور صادر شد که بخش معدن و صنایع معدنی 22درصد از این رقم را در اختیار داشت. در این مدت 577 پروانه بهره برداری به این حوزه تعلق گرفت.

گروه های معدن و صنایع معدنی در همین حال افزون بر 17هزار و 888 میلیارد ریال سرمایه گذاری های محقق شده را به خود اختصاص دادند که این میزان نشان می دهد بیش از 26درصد از سرمایه های جذب شده به گروه های معدنی و صنایع معدنی اختصاص داشته است. رقم کل سرمایه جذب شده برای واحد های به بهره برداری رسیده در 10 ماه امسال به66هزار و 722 میلیارد ریال رسیده است.
در مدت مورد بررسی که 32 گروه صنعتی از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفته همچنین بیشترین واحد های بهره برداری شده مربوط به گروه «سایر محصولات کانی های غیرفلزی» است به طوری که 364 فقره مجوز برای این گروه صادر شده است.

گروه سایر محصولات معدنی در عین حال بیشترین سرمایه گذاری محقق شده با رقم بیش از 9462 میلیارد ریال را کسب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید