78764

کارشناسان آلمانی طرح نفلین سینیت سراب را کلید زدند

دنیای معدن - طراحی پروژه تولید آلومینیا از ماده معدنی نفلین سینیت با حضور کارشناسان آلمانی در شهر سراب در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن،‌ گروهی از کارشناسان آلمانی طراح پروژه روز گذشته با حضور در شهرستان سراب و برگزاری جلسه با مدیران طرح تولید آلومینیا از نفلین سینیت، به طور رسمی عملیات طراحی این پروژه را آغاز کردند.


قرارداد «طراحی پایه و انتقال دانش فنی» تولید آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت دو ماه پیش بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت آلمانی اتوتک به امضا رسید. این طرح پیشتر به مدت 20 سال معطل مانده بود اما مدیریت ایمیدرو طی یکسال و نیم گذشته با اولویت قراردادن طرح نفلین سینیت، قرارداد آن را به امضا رساند. در 90روز گذشته نیز با انجام تعهدات ایمیدرو در پیش پرداخت، فاز اجرایی طراحی پروژه تولید آلومینا از نفلین سینیت آغاز شد.


دانش فنی و به روز این پروژه یکی از نکات کلیدی قرارداد فوق محسوب می شود.


طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت با هدف تولید 200هزار تن پودر آلومینا که ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم است به اجرا در می آید که قادر است بخشی از نیاز کارخانه های تولید شمش آلومینیوم را تامین کند. نیاز سالانه کارخانه تولید شمش آلومینیوم در حال حاضر سالانه معادل 800هزار تن پدور آلومینا است.

دیدگاهتان را بنویسید