78614

مدیر عامل شرکت فولاد خراسان:

واردات فولاد چین تولید کنندگان داخلی را تهدید میکند

دنیای معدن - پس از کش و قوس ها و رایزنی های میان انجمن تولید کنندگان فولاد و وزارت صنعت سرانجام با نظر مساعد وزیر تعرفه 10 تا20 درصدی روی واردات انواع فولاد به کشور وضع شد.

صبا نمایشی- درست از زمانی که قیمت جهانی فولاد رو به افول گذاشت بازارهای داخلی و جهانی با مازاد عرضه مواجه شدند بر همین اساس زمانی که کشورهایی مثل چین ، اکراین و روسیه به واردات فولاد روی آوردند که خیلی از کشورها با مشاهده دامپیگ فولاد از سوی چین تصمیم به وضع تعرفه واردات گرفتند.

بر همین اساس مدیر عامل فولاد خراسان در این رابطه به خبرنگار دنیای معدن گفت: خوشبختانه این مصوبه با پیگری های پی در پی انجمن تولید کنندگان فولاد و تلاش مسئولین سر انجام اجرایی شد.

وی درخصوص کاهش قیمت فولاد در بازار جهانی و همچنین مقادیر زیادی از دپوی این محصول در چین خبر داد و گفت: البته نا گفته نماند که به دلیل آشنا بودن چینی ها به بازار ایران باز هم خطراتی ما را تهدید می کند و می‌تواند منجر به ورود مقادیر عظیمی فولاد به کشور شود که موضوع مشکلات عدیده‌ای را برای تولید‌کنندگان داخلی در شرایطی که بازار داخل با رکود مواجه است به دنبال خواهد داشت .

سید حسین احمدی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه سال جاری را به سختی پشت سر گذاشتیم به دلیل رکود ساخت و ساز ، توقف فعالیت های ساختمانی و انباشت محصولات در واحدهای صنعت فولاد که حدودا این محصولات بیش از 3 ماه دپو بود بر بی رونقی بازار بیشتر از گذشته دامن زد، اما خوشبختانه پس از پیگیری های بسیار وزیر صنایع با وضع تعرفه واردات 10 تا 20 درصدی موافقت کرد و خوشبختانه الان در بسیاری از کشورها علاوه بر اینکه این تعرفه بازدارنده اعلام شده بلکه حتی اجازه ورود به کشتی های بین راهی هم داده نشده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی در پایان افزود: ما امیدواریم با اقدامات مفید و به موقع دولت شاهد پیشرفت و موفقیت صنعت فولاد در سال 94 باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید