78329

مدیرعامل فولادخوزستان درحاشیه سومین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی:

تولید صادرات محور از الزامات اقتصاد مقاومتی برای همه صنعتگران داخلی است

دنیای معدن -تولید صادرات محور از الزمات اقتصاد مقاومتی برای همه صنعتگران داخلی است و همه ما موظفیم با استفاده از توان و تخصص داخلی و به جای خام فروشی، محصولات با ارزش افزوده بالاتر را تولید و صادر نماییم.

صبا نمایشی- مهندس عبدالمجید شریفی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در حاشیه سومین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی در گفتگو با خبرنگار دنیای معدن این مطلب را عنوان نمود.

همایش یاد شده روز شنبه شانزدهم اسفندماه در محل دفتر مرکزی شرکت ملی فولاد ایران باحضور دکتر نوبخت معاون ریاست جمهوری و کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد.

مهندس شریفی اظهارداشت: در برنامه رشد اقتصادی کشور، سهم بهره وری حدود سی درصد تعیین شده است. لذا در شرکت فولاد خوزستان به دلیل همین نگاه ویژه و با استفاده بهینه از منابع انسانی ارزشمند و ارتقاء کیفیت محصولات اهتمام خاصی به موضوع بهره وری وجود داشته و دارد . بر همین اساس شاهد هستیم که در مقایسه با بنگاه های همکار، فولاد خوزستان از جایگاه شایسته ای برخوردار شده و ماحصل این توفیق، حضور موفق شمش تولیدی فولاد خوزستان در بازارهای صادراتی بین المللی است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: در سال 93 پس از اخذ مجوزات لازم توانستیم حدود ششصد هزارتن محصول را به هشت کشور جهان صادر کنیم که در مرحله اول پس از یک دوره وقفه، موفقیت بزرگی برای بخش صادرات محصول ما بود و امیدواریم با تلاش همکاران و حفظ همین روند توسعه، این رقم در سال آتی به میزان یک میلیون تن افزایش یابد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در گفتگو همچنین از تصمیم درست دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد خبرداد و گفت: با توجه به شرایط خاصی که در حال حاضر بازارهای فولادی در تمام دنیا دارند برخی از کشورها برای جلوگیری از دامپینگ کشوری مانند چین، تعرفه هایی وضع کردند که متاسفانه در کشور ما تاکنون این تعرفه ها بسیار پایین بود اما خوشبختانه اولین گام برداشته شد و تصمیم جدید دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد از 9 اسفندماه سال جاری اجرایی شد که بر اساس این مصوبه، تعرفه شمش 10درصد، تعرفه مقاطع تخت فولادی 15درصد و مقاطع طولی 20 درصد تعیین شده است.

عبدالمجید شریفی در ادامه افزود: البته اقدامات انجام شده دولت تنها جهت ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان داخلی بوده ، اما مشکل اصلی بخش تولید فولاد، این است که به واسطه رکود بازار مسکن و تخصیص بودجه عمرانی به ایجاد پروژه‌های جدید، هیچ تقاضایی بابت محصولات فولادی از سمت پروژه‌های عمرانی به تولیدکنندگان فولاد وارد نمی‌شود.

وی گفت: با توجه به بهبود شرایط بازار به نظر می رسد در سال آتی می تواند این موضوع محرک خوبی برای بازار باشد و مانع ورود محصولات فولادی به کشور شود، ولی شاید این فقط کافی نباشد اما برای گام اول خوب است.

شریفی درخصوص طرح فولادشادگان که در سال جاری 65 درصد سهام آن را فولادخوزستان خریداری کرده و تکمیل سریع آن را در دستور کار دارد اظهارداشت: خوشبختانه تا به الان پیشرفت پروژه خوب بوده و در این زمینه کارگاه فعال شده تجهیزات خارجی در حال وارد شدن است و ما امیدوار هستیم که بتوانیم در سال 94 به خصوص در 6 ماه اول سال 94 بخش احیاء مستقیم این پروژه را راه اندازی کنیم.

به این ترتیب فولادشادگان اولین طرح از طرح های هفتگانه فولادهای استانی است که با بهره گیری از تجارب فولادخوزستان به بهره برداری میرسد.

دیدگاهتان را بنویسید