77751

نمایشگاه زیورآلات فیروزه در نیشابور برپا شد

دنیای معدن -آثار بانوی هنرمند نیشابوری در قالب نمایشگاه زیور آلات فیروزه و سنگ های قیمتی در نگار خانه کمال الملک نیشابور در معرض دید عموم مردم و هنرمندان قرار گرفت.

به گزارش دنیای معدن، در نمایشگاهی که عصر شنبه با حضور هنرمندان نیشابوری در نگارخانه کمال الملک برپا شد بیش از ۵۰۰ اثر هنری شامل گردنبند، گوشواره، دستبند و سایر زیور الات ساخته شده از سنگ های «فیروزه»، «عقیق»، «مروارید»، «یشم»، «مرجان»، «لاجورد» و «ژاسپر» در دید عموم مردم و هنرمندان قرار گرفت.

مسئول نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه زیورآلات فیروزه بر مبنای طرح های اصیل ایرانی و از ترکیب فلزاتی چون برنج، نقره و سنگ های قیمتی ساخته شده است.

حمید رضا آتشی ادامه داد:زیورآلات و جواهرات جزو قدیمی ترین هنرهای تزئینی با قدمتی هفت هزار ساله و از کهن ترین و قدیمی ترین مهدهای تمدن یعنی بین النهرین و مصر تا به امروز است.

وی افزود: این هنر در هر دوره دچاره تحولات مختلف و پیدایش سبک های متنوعی شده که هر سبک ویژگی های بصری خاص خود را دارد و علاوه بر زیبایی و ظرافت منعکس کننده ویژگی های تاریخی و هنری هر دوره است.

نرگس حسینی خالق آثار این نمایشگاه نیز در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: امیدوارم برپایی این نمایشگاه در جهت آشنایی مردم فرهنگ و هنر دوست نیشابوری در خصوص آشنایی با سنگ های قیمتی و زیور آلات مثمر ثمر واقع شود.

نمایشگاه زیور آلات فیروزه و آثار بانوی هنرمند نیشابوری نرگس حسینی که از روز گذشته در نگارخانه کمال الملک نیشابور برپا شده است تا ۲۱ اسفند ماه سال جاری همه روزه صبح ها ۹ الی ۱۲ و بعداظهر ها از ساعت ۱۶ الی ۱۹ پذیرای عموم مردم و علاقمندان به زیورآلات و سنگ های قیمتی است.

دیدگاهتان را بنویسید