77565

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی ایران به دنیای معدن خبر داد:

کنفدراسیون معدن فرصتی برای هم صدا شدن بخش خصوصی

دنیای معدن -تشکیل کنفدراسیون های ها تخصصی می تواند به هم صدا بودن و متحد بودن انجمن های تخصصی کمک می کند. تشکیل کنفدراسیون معدنی نیز می تواند در حل مشکلات موجود این بخش موثر باشد و به متحد شدن بخش دولتی و خصوصی کمک خواهد کرد.

صبا نمایشی- عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی ایران در گفتگو با خبرنگار دنیای معدن درباره تشکیل کنفدراسیون معدنی، اظهار کرد: در بحث تشکیل کنفدراسیون معدن تمام تلاش ما به عنوان عضوی از بخش معدن بر این است که با تشکیل کنفدراسیون معدنی تشکل های موجود در این بخش به هم صدایی برسند. در حال حاضر با بروز یک مشکل در بخش معدن هر انجمن و تشکلی نظرات شخصی خود را مطرح می کند. به عنوان مثال در موضوع حق انتفاع و یا وضع عوارض هر انجمن به صورت جداگانه نظرات خود را مطرح می کرد در واقع هر انجمن تنها به نفع خود در این زمینه اقدام می کرد.

فرزانه معصومی افزود: وقتی به سبک تشکلی با مشکلات برخورد کنیم دیگر هم صدایی و اتحاد میان افراد فعال در بخش معدن دیده نمی شود. اما در کنفدراسیون معدن از هر انجمن نماینده ای حضور خواهد داشت و هیات مدیره پس از بررسی مشکلات درباره برخورد با آنها و یا ارائه راهکار تصمیم خواهد گرفت. در واقع کنفدراسیون براساس نظرات کلی انجمن ها وارد عمل می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در 10سال گذشته شاهد بودیم که انجمن ها در برابر مشکلات و تصمیمات دولتی عکس العمل های متفاوتی از خود نشان می دهند. اما امروز ما معتقد هستیم بخش معدن برای توسعه و حل مشکلات خود نیازمند هم صدایی و اتحاد است. به همین دلیل در این کنفدراسیون گروه های مختلفی در حوزه مهندسی، بازرگانی و... باید حضور داشته باشند تا تصمیم گیری ها با در نظر گرفتن تمامی ابعاد موجود در بخش معدن صورت بگیرد.

معصومی درباره تصمیم دولت در اخذ حقوق دولتی نیز افزود: وقتی کنفدراسیون معدن با حضور 2 تا 3هزار نفر تشکیل شود می توان برای موضوعی مثل حقوق دولتی در جلسه ای به عنوان بخش خصوصی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم. تغییر ارقام حقوق دولتی آسیب جدی به بخش معدن وارد می کند به همین دلیل باید بخش معدن در این موضوع به یک نتیجه مشترک دست پیدا کند.

وی درباره تاثیر کنفدراسیون در تجارت مواد معدنی و حضور در بازار بین الملل نیز اظهار کرد: عملکرد کنفدراسیون در حوزه تجارت بستگی تدوین اساسنامه دارد، زیرا تجارت مواد معدنی با یکدیگر متفاوت است به عنوان مثال فروش سنگ آهن با سرب در بازارهای جهانی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. به همین دلیل کنفدراسیون در موضوع تجارت می تواند در مسایلی که میان انجمن ها مشترک است وارد شود.

معصومی در پایان تاکید کرد: اساسنامه کنفدراسیون معدنی بعد از تعطیلات سال جدید تدوین برای تصویب تقدیم اتاق بازرگانی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید