76958

آنچه در برنامه نود گذشت


برنامه 90 شب گذشته روی آنتن رفت و به اتفاقات فوتبالی هفته گذشته کشورمان پرداخت.

بیشتر تمرکز این برنامه به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مربوط می‌شد و دیدارهای نمایندگان فوتبال کشورمان در دیدار با حریفانشان مورد بررسی قرار گرفت.

سوال پیامکی این برنامه به انتخاب محبوب‌ترین بازیکن دو دهه اخیر باشگاه استقلال اختصاص داشت که مخاطبان برنامه 90 گزینه‌های آرش برهانی، مجتبی جباری، جواد زرینچه، فرهاد مجیدی و علیرضا منصوریان را پیش‌رو داشتند.

در ساعت یک بامداد روز سه‌شنبه برای دومین بار نظر مخاطبان پخش شد که فرهاد مجیدی با اقتدار و با کسب 58 درصد آرا در صدر قرار گرفت و علیرضا منصوریان با 18 درصد و جواد زرینچه با 10 درصد به ترتیب عناوین اول و دوم را کسب کردند.

انتخاب مجیدی باعث شد تا مهاجم محبوب سابق آبی‌ها رقیبی جدی برای علی کریمی جادوگر پرسپولیسی‌ها برای کسب عنوان محبوب‌ترین بازیکن ایران باشد.

پس از آن هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال کشورمان مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی در این باره پخش شد.

پس از آن گزارشی از عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پخش شد و آماری از این رقابت‌ها به نمایش درآمد.

در ادامه بازی پرسپولیس مقابل لخویا و پیروزی ارزشمند این تیم مقابل تیم متمول قطری مورد بررسی قرار داده شد و این بازی مورد آنالیز قرار گرفت.

میهمان این هفته برنامه 90 مازیار زارع بازیکن اسبق پرسپولیس و فعلی ملوان بود.

وی درباره انتخاب محبوب‌ترین بازیکن دو دهه اخیر استقلال گفت: به نظرم هر 5 نفر محبوب هستند ولی به نظرم فرهاد مجیدی انتخاب شود.

زارع درباره انتخاب محبوب‌ترین بازیکن دو دهه اخیر پرسپولیس هم گفت که هر 5 بازیکن محبوب هستند و نمی‌شود میان ان‌ها انتخابی انجام داد.

بازیکن ملوان درباره اینکه شرایط ملوان نسبت به قبل بسیار بهتر شده است، گفت: به نظرم ملوان در ابتدای فصل خوب بسته نشده بود و حضور فیروز کریمی هم بسیار موثر بوده است.

وی درباره ارتباطش با پژمان نوری گفت: من و پژمان همیشه با هم خوب بودیم، اختلاف‌نظرها وجود دارد اما ما همیشه با هم رابطه خوبی داشتیم. پژمان در پست خوبی توسط سرمربی قرار داده شده و در هر بازی دو، سه موقعیت خوب گلزنی پیدا می‌کند.

زارع در ادامه صحبت‌هایش گفت: من می‌خواستم گلر شوم اما پدرم اجازه نداد. همیشه دوست داشتم دروازه‌بانی کنم اما متاسفانه پدرم این اجازه را نداد. البته پشیمان نیستم ولی به دروازه‌بانی علاقمند بودم.

در لحظاتی از مصاحبه، عادل فردوسی‌پور و مازیار زارع به کری‌خوانی با یکدیگر پرداختند و فردوسی‌پور با کنایه عنوان داشت که زارع پنالتی پرسپولیسی‌ها را در شرایطی مهار کرد که بیش از حد جلو آمده بود ( 7 متر جلو آمده بود!) و در این میان زارع هم گفت که در هر شرایطی می‌تواند ضربات چیپ فردوسی‌پور را مهار کند که مجری برنامه 90 گفت که او نمی‌تواند پنالتی او را مهار کند.

وی درباره اسکوچیچ سرمربی سابق ملوان و فعلی فولاد خوزستان گفت: اسکوچیچ یکی از بهترین مربیان خارجی است که به ایران آمده است و من واقعاً دلم برایش تنگ شده است. از نظر فنی بسیار بالاست.

در ادامه گزارشی از عملکرد داوران و اشتباهاتی که ممکن هست نتایج بازی‌ها را تغییر دهد اشاره شد.

در این میان گزارشی از از مارتین یکی از بهترین داوران سوئد پخش شد که آرزوی قضاوت در جام جهانی را داشت.

وی در دیدار تیم‌های فوتبال ایرلند و فرانسه در مقدماتی جام جهانی، خطای هند تیری آنری مهاجم فرانسه را ندید تا فرانسه به گل برسد و پس از پیروزی به جام جهانی رسید.

در ادامه میهمانان برنامه 90 غیاثی و عسگری پیشکسوتان داوری بودند.

غیاثی در آغاز صحبت‌های خود به انتقاد از فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فوتبال پرداخت.

وی گفت که رئیس کمیته داوران تعامل کلامی خوبی ندارد. وقتی آقای تاج به عنوان رئیس کمیته داوران حضور داشتند نهایت کمک به جامعه داوری وجود داشت. چه طور می‌شود که امروز کمیته داوران می‌گوید آقای تاج هیچ کمکی نمی‌کند؟

غیاثی در ادامه خاطرنشان کرد: اصفهانیان زبان انگلیسی نمی‌داند، وقتی قرار بود وی در سمینار بین المللی حضور یابد، متنی برای وی به صورت «فینگیلیش» برای وی نوشته بودند و اصفهانیان از روی آن متن می‌خواند.

در ادامه فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران روی خط برنامه آمد و اظهار داشت: ما با آقای تاج تعامل داریم و تعامل خوبی هم وجود دارد. آقای تاج در آن زمان که به جامعه داوری کمک می کردنایب رئیس فدراسیون فوتبال بودند و پول و تمام امکانات فدراسیون را در اختیار داشتند و هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند.

وی در واکنش به این مسئله که برای خودش ابلاغ می‌زند، خطاب به غیاثی گفت: زمانی که ما داوری می‌کردیم شما خودتان ناظر بودبد و رئیس کمیته داوران بودید و خودتان برای خودتان ابلاغ می‌دادید.

اصفهانیان در پاسخ به این سوال که آیا در سمینار کمیته داوران آسیا متنی را به صورت «فینگیلیش» خوانده است، عنوان کرد: این موضوع را تکذیب می‌کنم، اصلاً چنین چیزی نبوده است. من 8 سال داور بین المللی بودم و نمی‌گویم انگلیسی‌ام خوب است.

در ادامه غیاثی اصرار داشت که فردوسی‌پور مجری برنامه، نوید مظفری را روی خط تلفنی 90 بیاورد و در نهایت تماس تلفنی برقرار شد.

نوید مظفری در این باره‌ به نوعی تایید کرد که متنی را در اختیار اصفهانیان قرار داده بود تا ایشان به صورت انگلیسی بخواند.

گزارشی از حضور 48 بازیکن خارجی در لیگ فوتبال کشورمان پخش شد و مشخص شد 24.5 میلیارد تومان هزینه شده است که متوسط دستمزد در هر فصل 633 میلیون تومان است.


* این فیلم را ببینید.

دانلود

گزارشی از عملکرد لژیونرهای ایران در لیگ‌های مختلف پخش شد.


در آمار نهایی که محبوب‌ترین بازیکن استقلال در دو دهه اخیر اختصاص داشت، فرهاد مجیدی با اقتدار و با 59 درصد آرا به عنوان محبوب‌ترین بازیکن استقلال انتخاب شد./آ

دیدگاهتان را بنویسید