76938

15 معدن گناباد تعطیل شدند

دنیای معدن - در حدود ۴۰ معدن گناباد که دارای پرونده بهره برداری هستند، خام فروشی صورت گرفته است و از این تعداد در حال حاضر فقط ۲۵ معدن فعال بوده و مابقی به دلایل صرف نداشتن اقتصادی و خام فروشی تعطیل شده اند.

مجید علیزاده ربانی، سرپرست نمایندگی نظام مهندسی معدن گناباد در حاشیه اولین نمایشگاه معدن، ایمنی، بهداشت و محیط زیست ، منطقه خراسان، معتقد است: یکی از بهترین راه های ایجاد اشتغال برای همشهریان، توجه ویژه به ظرفیت معادن شهرستان و جلوگیری از خام فروشی معادن است.

او، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد ارتباط معدن با دانشگاه عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه تنها گوشه ای از ذخایر معادن شهرستان را به نمایش گذاشته است. در حاشیه این نمایشگاه، دوره های آموزشی ایمنی با موضوعات صدا، گرد و غبار، گازها و مهندسی ارگونومی توسط گروه مشاوران فنی و ایمنی برای ۱۲۰ نفر از بازدیدکنندگان برگزار شد. دوره آموزشی مقدماتی اطفاء حریق و اصول ایمنی نیز توسط دایره آتش نشانی شهرداری گناباد برگزار شد.

نمایشگاه معدن، ایمنی، بهداشت و محیط زیست به همت نمایندگی نظام مهندسی معدن و دانشگاه دولتی گناباد از ۹ تا ۱۱ اسفند در محل دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید