76783

نیمی از استان چهارمحال و بختیاری تحت مطالعات ژئوفیزیک قرار می گیرد

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با هدف شناسایی ظرفیت ها و اندیس های معدنی در این استان، نیمی از وسعت چهارمحال و بختیاری تحت مطالعات ژئوفیزیک هوایی قرار می گیرد.

سید نعیم امامی اظهار داشت: طرح اکتشاف ماهواره ای ظرفیت های معدنی در استان با همکاری سازمان زمین شناسی کشور اجرا و از نیمه شمالی استان آغاز می شود.

به گفته وی، سه هزار و400 کیلومتر مربع از مساحت چهارمحال و بختیاری تحت پوشش این طرح در مطالعات هوایی در ارتفاع پائین قرار می گیرد.

امامی تصریح کرد: برای اجرای این طرح400 میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان زمین شناسی کشور هزینه می شود.

وی افزود: این طرح اسفند سال جاری آغاز و اطلاعات آن تا پایان تیر سال 94 استخراج می شود.

به گفته وی، در طرح دیگری، دو پهنه به وسعت570 و 280 کیلومترمربع برای شناسایی کانسارهای فلزی در استان مورد مطالعه قرار می گیرد.

این مسوول در سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح نیز با همکاری سازمان زمین شناسی و ایمیدرو انجام می شود.

امامی گفت: فعالیت های انجام شده در حوزه معدن و تلاش برای شناسایی ظرفیت های معدنی در استان از سال گذشته تاکنون به اندازه فعالیت 35 سال گذشته است.

وی گفت: امسال سه مجتمع معدنی جدید در جونقان با 10 معدن و 150 فرصت شغلی، مجتمع بلداجی با هشت معدن و یکصد فرصت شغلی و مجتمع حمزه علی با10 معدن و 150 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری فعال شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اینک بیش از یکهزار و500 نفر در 184 معدن استان فعالیت می کنند.

امامی، میزان سرمایه گذاری معادن در چهارمحال و بختیاری را حدود620 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی تصریح کرد: امسال هشت پروانه بهره برداری جدید معدن در استان صادر و 17 معدن نیز فعال شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل10 درصد رشد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید