76774

مجلس به دنبال راهی برای حل مشکل معادن گل گهر و گهر زمین سیرجان

دنیای معدن -نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت ادامه مشکلات معادن گل گهر و گهر زمین سیرجان تعدادی از کارگران با معضل بیکاری روبه رو می‌شوند.

شهباز حسن پور افزود :معادن سنگ آهن سیرجان از طرف دولت موظف به تامین مواد اولیه یشرکت های فولادی سراسرکشور است اما بی توجهی مدیران این شرکت ها و پرداخت نکردن بدهی های خود به این دو شرکت سبب شده که اینمعادن با مشکل جدی و بحران روبه رو شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 8 هزار نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند افزود : مدت زیادی است که حقوق کارگران پرداخت نشده و برای جلوگیری از بیکاری این افراد دولت باید دست به کار شود و هر چه سریع تر بدهی این دو شرکت را تسویه کند.

حسن پور تصریح کرد: در نشستی دکتر پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به منظور حل این مشکل در جمع کارگران و معدن کارانقول داد مشکل این معدن را در دستور کار قرار دهد و پیگیری کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر از غیر فعال شدن معادن سیرجان اظهار نگرانی کرد و گفت : غیر فعال شدن این معادن سبب می شود تعدادی از کارگران بیکار شوند و این مسئله شهرستان سیرجان را با معضل اجتماعی روبه رو می کند.

حسن پور خاطرنشان کرد: اگر به این مسئله بی توجهی شود آن را از طریق دستگاه قضایی دنبال خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید