76554

معاون استانداری کرمانشاه: اکتشافات معدنی استان ناقص است

دنیای معدن - معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه با اشاره به توانمندی و قابیلت های خوب استان در حوزه معادن اظهار کرد: متاسفانه اکتشافات معدنی در استان ناقص است که باید به طور جد رفع آن در دستور کار قرار گیرد و استان باید در بخش اکتشاف و بهره برداری توانمندتر شود.

به گزارش دنیای معدن، منطقه کرمانشاه، علی اصغر میرزایی در همایش "پنجره واحد و افق سرمایه گذاری در کرمانشاه" با اشاره به تصویب برنامه پایه توسعه استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه اظهار کرد: محور اصلی این برنامه را تجارت و بازرگانی قرار دادیم.

وی تصریح کرد: با وجود چهار بازارچه فعال و یک بازارچه در شرف تاسیس و نیز وجود دو مرز رسمی، استان قابلیت و پتانسیل خوبی در بحث صادرات و واردات و توسعه تجارت دارد.

میرزایی ایجاد مرکز بندرخشک، نمایشگاه منطقه ای و ایجاد پایانه های ترانزیتی واردات و صادرات و نیز ایجاد مناطق ویژه و آزاد را از جمله برنامه های تدوین شده در بحث توسعه تجارت و بازرگانی استان عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه به پتانسیل های دیگر استان در بحث صنعت و معدن اشاره و تصریح کرد: در این بخش تمرکز ما بر سه محور است که ابتدا واحدهای صنعتی راکد استان هر چه سریعتر فعال شده که در حال حاضر 40 واحد صنعتی مجددا فعال شده و واحدهای دیگر نیز به تدریج در حال فعال شدن هستند.

وی افزود: همچنین واحدهایی که امکان توسعه و یا ظرفیت خالی دارند باید به ظرفیت حداکثری خود برسند و از همه ظرفیت آنها استفاده شود.

میرزایی اظهار کرد: در بحث ایجاد واحدهای صنعتی نیز باید واحدهای جدید با معرفی به صندوق توسعه ملی و یا با مشارکت دستگاه های مختلف ایجاد شود.

وی افزود: محور دوم ما در این زمینه تمرکز بر بحث معدن است که در این زمینه استان از توانمندی و قابیلت خوبی برخوردار است.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اکتشافات معدنی استان ناقص است، اظهار کرد: توسعه اکتشافات باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و استان باید در بخش اکتشاف و بهره برداری توانمند شود.

میرزایی محور سوم در این زمینه را نیز پتروشیمی و صنایع پایین دستی مانند نفت و گاز عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز استان از ظرفیت و قابلیت خوبی برخوردار است.

وی در ادامه به پتانسیل گردشگری استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر استان کرمانشاه دارای چهارهزار اثر ملی تاریخی و مذهبی است و در این زمینه جزو استانهای شاخص کشور به شمار می رود.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در مطالعات صورت گرفته دومین محورتوسعه استان بعد از تجارت و بازرگانی، گردشگری محسوب می شود، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه در استان صورت گرفته و در سال جاری اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی تاقبستان به عنوان دومین اثر تاریخی استان بعد از بیستون در مرحله ثبت جهانی شدن قرار دارد افزود: احیای مجموعه آناهیتا در شهرستان کنگاور نیز جزو برنامه های در دستور کار است.

میرزایی به پتانسیل های استان در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه جزو معدود استان هایی است که دارای منابع آب قابل دسترس است.

وی با بیان اینکه فضای توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی در استان مهیا است، اظهار کرد: بحث دامداری، دامپروری، زراعت و شیلات به شکل خاص در استان مورد توجه است و پیگیری می شود.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه با اشاره به بحث توسعه کشت دیم برای بهره برداری حداکثری از زمین های زراعتی در راستای تحقق اقتصادمقاومتی اظهار کرد: در نظر داریم طی سه برنامه پنج ساله تا 25 درصد محصولات کشاورزی استان را افزایش دهیم و این امر قطعا مستلزم توجه به توسعه کشت دیم است.

میرزایی در پایان به توانمندی های محلی و حرفه ای استان در زمینه های مختلف هنری نیز اشاره ای داشت و افزود: سیاست استان با توجه به برنامه ریزی استاندار حمایت از تولیدکنندگان و استفاده از محصولات آنها و نیز حمایت از پیمانکاران استان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید