76368

ساخت بزرگ ترین کارخانه آلومینیوم کشور به زودی آغاز می شود

دنیای معدن - با پیشرفت مراحل تامین مالی و گشایش اعتبار، طرح مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب برای عملیات اجرایی آماده شده و به زودی پیمانکار چینی طرح، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مجری طرح احداث مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب اعلام کرد: با تامین مالی پروژه فاز اول شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و حمایت های انجام شده از سوی سهامداران طرح (شرکت سرمایه گذاری غدیر 51 درصد و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 49 درصد) گشایش اعتبار بزرگترین پروژه ملی صنایع معدنی کشور به انجام رسید و عملیات اجرایی آن به زودی توسط پیمانکار چینی طرح (شرکت NFC) بر اساس برنامه زمانبندی آغاز خواهد شد.


وی افزود: این شرکت، مجری احداث بزرگترین کارخانه تولید آلومینیوم اولیه و آلیاژی در کشور با ظرفیت 300 هزار تن در سال است که برای نخستین بار در کشور و منطقه خاور میانه با استفاده از فناوری پیشرفته 400 کیلو آمپر ظرف مدت 3 سال در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد ساخته خواهد شد.


مجری طرح احداث مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با اشاره مزیت های این طرح، تصریح کرد: بهره گیری از مزایای اقتصادی و زیر بنایی مناطق ویژه، مصرف بهینه مواد اولیه به ویژه انرژی برق، کاهش آلایندگی های زیست محیطی ، بهره گیری از زنجیره کامل تولید محصول و راندمان بالای تولید از دیگر شایستگی های کلیدی طرح به شمار می رود.


وی ادامه داد: این شرکت در حال حاضر با برنامه ریزی دقیق بلند مدت و عملیاتی در حوزه های مختلف، تشکیل سازمان پروژه و هماهنگی موثر با همه ذی نفعان پروژه به ویژه پیمانکار چینی، بانک عامل و بانک مرکزی، اقدامات لازم را به منظور راهبری موثر پروژه پیش بینی کرده است.


مستقیمی خاطرنشان کرد: این شرکت با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اهداف خود را به منظور توسعه ظرفیت آلومینیوم کشور و قطع وابستگی به واردات، توسعه صادرات غیر نفتی، اشتغال زایی و بهره گیری از توانمندی های داخلی همسو با استراتژی های کلان توسعه اقتصادی کشور دنبال می کند و امیدوار است اجرای این طرح، گامی موثر در راستای ساختن ایرانی سر افراز و با عزت در عرصه جهانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید