75816

سیمان تهران رتبه اول صادرات سیمان را دارد

دنیای معدن - شرکت سیمان تهران با تولید روزانه 12 هزار و 100 تن کلینکر، معتبرترین برند و مهمترین تامین کننده سیمان و مصالح ساختمانی در کشور است و رتبه اول صادرات سیمان را دارد.

به گزارش دنیای معدن؛ داود مختار پور مدیرعامل شرکت سیمان تهران در نشست خبری افزود: ظرفیت نصب شده سیمان تهران در یک دهه اخیر از حدود 2.5 میلیون تن به 13 میلیون تن در سال افزایش یافته است.
وی گفت: شرکت سیمان تهران با کارخان های سیمان تهران ، سیمان ایلام ، سیمان هگمتان ، سیمان گیلان سبز ، سیمان نهاوند ، سیمان پیوند گلستان و سیمان لوشان 13.7 درصد از کل سیمان تولیدی کشور را در اختیار دارد.
مختارپور با اشاره به کیفیت سیمان تهران و با بیان اینکه علاوه بر عراق و کشورهای منطقه، مشتریان خوبی هم در اسیای میانه داریم ، افزود : سیمان تهران در 10 ماهه امسال یک میلیون و 652 هزار و 463 تن سیمان و 633 هزار و 288 تن کلینکر صادر کرده است.
وی گفت: سیمان تهران در ده ماه امسال از مجموع سیمان و کلینکر صادراتی کشور 15.17 درصد سیمان و 12.43 درصد کلینکر صادراتی را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل سیمان تهران همچنین به فعالیت های زیست محیطی سیمان تهران اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به مسائل زیست محیطی از جمله غبارهای خروجی ، پساب ها و فاضلاب صنعتی ، الودگی های ناشی از بهره برداری معادن و الودگی صوتی داریم و واحدهای تحت پوشش ما به ویژه واحدهای جدید به لحاظ غبار خروجی هیچگونه الودگی ندارند و استانداردهای ما فراتر از استانداردهای داخلی است.
مختارپور گفت: باتوجه به سرمایه گذاری های انجام شده ؛ صنعت سیمان علاوه بر پاسخگویی به رشد اقتصادی 6 تا 8 درصدی کشور، از هم اکنون به اهداف سند چشم انداز در افق 1404 رسیده است.
وی در خصوص مشکلات صنعت سیمان و رکود این محصول در بازار گفت صنعت سیمان وابستگی شدیدی به وضعیت اقتصادی کشور دارد و اقتصاد دانان امیدوارند که اقتصاد ایران در سال اینده اهنگ خروج از رکود را بزند و از انجا که ورود به رکود سریع اتفاق می افتد و خروج از آن آهسته آهسته شکل میگیرد ،امیدواریم که در سال 95 بازار سیمان رونق بگیرد.
پور مختار در مورد تعطیلی یک ماهه صنعت سیمان افزود به دلیل رعایت مصرف انرژی و در نظر گرفتن شرایط بازار ،با اقدام هماهنگ انجمن و اخذ مجو از دولت و هم چنین هماهنگی با وزارت نفت،صنعت سیمان تصمیم گرفت که حداکثر یک ماه تعطیل شود.
وی ادامه داد همزمان با این تعطیلی بخشی از کارخانه را مورد تعمیرات قرار دادیم اما متاسفانه از یک مصاحبه این طور برداشت شد که کارخانه سیمان تهران را متوقف کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید