75114

سعد محمدی: بومی‌سازی تجهیزات و قطعات صنعتی در ذوب آهن اصفهان

دنیای معدن : مدت‌هاست که ذوب اصفهان برای ارتقای دانش فنی، بومی‌سازی قطعات و افزایش سطح دانش متخصصان و کارکنان خود برنامه‌ریزی می‌کند و از آنجا که اندیشه بومی‌سازی در تمام سطوح ذوب‌آهن ساری و جاری است بر همین اساس پیشرفت روزافزون و گام برداشتن این شرکت در راه رسیدن به اهداف بالاتر دور از ذهن نیست.

بر این اساس برای آگاهی از اقدامات انجام گرفته در خصوص بحث بومی‌سازی و ساخت دستگاه الکترو موتور mv « دنیای معدن» با مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان مصاحبه‌ای انجام داده که در ادامه می‌آید :

دکتر اردشیر سعد محمدی در این گفت و گو از بومی‌سازی تجهیزات و قطعات صنعتی این واحد خبر داد و اظهار داشت: به همت کارشناسان ذوب‌آهن و با بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان داخلی توانستیم الکتروموتوهای 10 کیلو ولت پمپ خانه شماره 12 آب رسانی را با تولیدات داخل جایگزین کنیم.

وی در ادامه افزود : پمپ خانه مذکور وظیفه آب رسانی به سیکل گردشی کوره بلند شماره 3 و طرح توسعه نیروگاه مرکزی را بر عهده دارد که از حساسیت بالایی نیز در خط تولید برخوردار است.

به گفته مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان خوشبختانه در بحث الکترو موتور و سایر تجهیزات مورد نیاز در این شرکت چه از لحاظ الکتریکی و چه از لحاظ مکانیکی با شرکت‌های داخلی که از توان بالایی برخوردار هستند قرارداد بسته‌ایم تا در این مسیر و ساخت این تجهیزات با ما همکاری کنند.

سعد محمدی افزود: از طرفی هم صنایع دفاع در بخش ساخت تجهیزات پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته است و تا کنون نیز ذوب‌آهن اصفهان برای ارتقاء سطح دانش و برای ساخت تجهیزات خود در این مسیر دشوار گام‌های زیادی برداشته است.

وی گفت: البته استراتژی ما همیشه این بوده که با شرکت‌های داخلی توافق برای همکاری در این زمینه انجام دهیم و شرایط را برای حمایت صنعت داخلی آماده کنیم، چرا که این کارگاه‌ها بخشی از تعمیر و تامین قطعات و تجهیزات قسمت مربوطه را به عهده‌دارند با این حساب می‌توان ادعا نمود اندیشه بومی‌سازی در تمام سطوح ذوب‌آهن وجود دارد .

وی در پایان برای تحقق اهداف عالی بومی‌سازی در کشور پیشنهاد کرد شرکت‌های تابعه صنایع و معادن، اطلاعات ، تجارب و یافته‌های خود را با هم مبادله کنند تا ما نیز در بحث اشتغالی که نیاز امروز جامعه هست سهمی در کشور داشته باشیم در حقیقت به نوعی با حمایت‌های دولت این بخش را پوشش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید