74527

شمار اندک تشکل های بخش خصوصی نشانه کم توجهی به کار جمعی است

دنیای معدن -رییس خانه معدن ایران گفت: امروز شمار تشکل های تحت پوشش اتاق بازرگانی ایران به 200 تشکل می رسد که این امر نشانه کم توجهی به کار جمعی است.

به گزارش دنیای معدن، علاالدین میر محمد صادقی روز سه شنبه در نخستین همایش چشم انداز سرب و روی و بازار که در محل اتاق بازرگانی ایران ایران برگزار شد، اظهار داشت: حدود بیست سال قبل تشکیلات اتحادیه سرب و روی فعالیت داشت اما شمار اندک اعضای آن موجب می شد تا نسبت به مواضع اصولی اعضایش توجه لازم صورت نگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: ترکیه به عنوان یکی از همسایگان کشورمان دارای سه هزار تشکل است و ایران با هشتاد میلیون نفر جمعیت فقط 200 تشکل سازمان یافته در ایران تاسیس شده است.

میرمحمد صادقی، انتخابات اتاق ایران در 18 اسفند ماه سال جاری را یادآور شد و گفت: تا کنون برای اتاق تهران 250 نفر ثبت نام کرده اند در حالیکه شمار افراد مورد نیاز 40 نفر است که بیش از شش برابر آن ثبت نام شد.

وی یادآور شد سهم فعالان بخش معدن در اتاق تهران 4 کرسی است و چنانچه افرادی از این بخش حاضر نشوند این سهمیه به نامزدهای سایر بخش ها اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه امروز تولید نفت کشور به روزانه یک میلیون بشکه تقلیل یافته است، گفت: قیمت هر بشکه نفت از 140 به 40 دلار سقوط کرده بنابراین تامین نیازها باید از بخش معدن و صنایع معدنی غنای بیشتری پیدا کند.

میرمحمد صادقی خاطرنشان ساخت: تولیدات سرب و روی امروز در جهان بازار مناسبی دارد و از این صنعت باید بهره گیری بیشتری بعمل آید.

نخستین همایش چشم انداز سرب و روی و بازار بعد از ظهر امروز با برپایی پنل های تخصصی به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید