72885

در گفتگوی اختصاصی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با دنیای معدن

نقش فولاد مبارکه نیمی از سهم بازار

دنیای معدن -از آنجا که صنعت فولاد در ایران همانند سایر کشورها سهم مهمی از رشد و توسعه کشور را بر دوش می‌کشد به همین دلیل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با در دست داشتن نیمی از سهم بازار به عنوان بازیگر این صنعت نقش مهمی ایفا می‌کند.

تاثیر گذاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان بر توسعه کشور از ابتدا تا کنون به اشکال مختلفی اتفاق افتاده که در این رابطه «دنیای معدن» مصاحبه‌ای با معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه انجام داده است.

در این گفت و گو فرزاد ارزانی انتقال دانش فنی، اشتغال‌زایی و توسعه ملی را از مهم‌ترین دستاوردهای بزرگ فولاد مبارکه دانست و در مورد کیفیت تکنولوژی در این صنعت اظهار داشت: استاندارد در شرکت فولاد مبارکه از ابتدا تاکنون، مورد توجه و تاکید مدیریت عالی شرکت، مدیران و تمامی کارکنان این واحد عظیم تولیدی بوده و هست و این شرکت از ابتدا کار خود را بر اساس اهداف تعالی صنعتی و اقتصادی کشور آغاز کرده و این مهم را در ماموریت سازمانی خود جای داده است.

وی در ادامه افزود: فولاد مبارکه اصفهان تنها شرکت فولادی است که دارای زنجیره کامل تولید محصولات فولادی است و از ابتدا و تا انتهای خط زنجیره ارزشی تولید تمام خطوط را داراست و نه تنها حجم بالای تولید در این شرکت عامل بزرگی برای ایجاد ظرفیت اشتغال شده بلکه توسعه آن باعث تحریک سایر بخش‌های معدنی برای تامین مواد اولیه از شرکت می‌شود.

او گفت: از ابتدای راه‌اندازی کارخانه یعنی سال 72 خط با ظرفیت تولید 4/2 میلیون تن راه‌اندازی شد که با توسعه روزافزون و تلاش پرسنل توانستیم این میزان ظرفیت را به 2/5 میلیون تن برسانیم و حتی با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم امیدوار هستیم که این رقم در سال آینده به 2/7 میلیون تن نیز برسد، تولید هر چه بیشتر این محصول ملی می‌تواند با افزایش تولید ناخالص داخلی منجر به رشد اقتصادی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار دنیای معدن که آیا تمامی محصولات از ابتدای تولید خط در فولاد مبارکه بوده‌اند پاسخ داد: از سال 72 که خط راه‌اندازی شد تا سال 84 ورق گرم و سرد تولید می‌شد، اما بعد از آن ورق گالوانیزه، قلع اندود و ورق رنگی هم به خط تولید شرکت اضافه شدند که امیدواریم در مسیر تولید و توسعه شرکت به توانیم در افق 1404 بر اساس پیش‌بینی‌ها انجام‌شده به تولید 25 میلیون فولاد در گروه فولاد مبارکه دست پیدا کنیم.

وی افزود: امروزه استانداردهای کیفی برخی از کشورهای واردکننده فولاد به قدری سخت‌گیرانه تدوین و اجرا می‌شوند که عملا تولید غیرکیفی و غیرمنطبق با استاندارد در یک فرآیند رقابتی معقول و منطقی از دور رقابت خارج می‌شوند و در این میان برنده نهایی مصرف‌کنندگان و مردم جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته با حمایت و مشارکت فعال شرکت فولاد مبارکه استانداردهای ملی انواع محصولات فولادی تدوین‌شده و به عنوان مبنا و معیاری در واردات محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید