71850

4 مزایده برای واگذاری محدوده های سنگ آهن به فولادسازان

دنیای معدن - 4 مزایده برای واگذاری سنگ آهن به فولادسازان خصوصی و دولتی برگزار می شود.

دکتر جعفر سرقینی معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه دارد 4 مزایده برای واگذاری معادن سنگ آهن به فولادسازان خصوصی و دولتی برگزار کند.

وی تصریح کرد در واگذاری پهنه های معدنی به فولادسازان هیچ گونه ممانعتی وجود ندارد و تولیدکنندگان فولاد بخش خصوصی و دولتی می توانند در مزایده ها شرکت و سرمایه گذاری انجام دهند.

سرقینی خاطرنشان کرد: برای تولید 55 میلیون تن فولاد خام هیچ گونه محدودیتی در ذخیره سنگ آهن وجود ندارد و برای این میزان تولید فولاد خام در کشور حدود 2.7 میلیارد تن ذخیره قطعی سنگ آهن وجود دارد و اگر بخواهیم ظرفیت فولادسازی را به بیش از ارقام برنامه برسانیم باید برای 5 میلیارد تن ذخیره احتمالی فعلی اکتشافات تکمیلی صورت پذیرد.

وی در مورد اضافه برداشت معادن کشور گفت: با آن گروه از معدنکاران کشور که بیش از ارقام مندرج در پروانه بهره برداری معادن اقدام به تولید ماده معدنی می کنند هیچ گونه تعاملی نخواهیم داشت و طبق قانون با آنها برخورد می شود.

سرقینی اظهار داشت: معدنکارانی که قصد اضافه برداشت ماده معدنی بیش از پروانه را دارند می توانند طی 2 هفته، پروانه بهره برداری معدن را اصلاح و مطابق با قانون تولید خود را ارایه دهند.

وی در ادامه از تصویب بهره مالکانه 25 درصدی دوقلوهای سنگ آهنی خبر داد و گفت: ما امیدواریم بهره مالکانه 25 درصدی برای معادن بزرگ دولتی در صحن مجلس تصویب شود.

دیدگاهتان را بنویسید