71795

نماینده بافق: تحصن می کنم!

دنیای معدن - نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی بعد از نماز جمعه ی این هفته در جمع نمازگزاران این شهر گفت: در چند دیداری که با وزیر صنعت، معدن و تجارت معاونین وی داشتم متوجه شدم همه ی قول هایی که در ماجرای واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و بعد از اعتصاب به حق مردم و کارگران این شهر انجام شده در حد قول باقی مانده و باید بگویم که متاسفانه فاتحه آن قولها نیز خوانده شده است.

به گزارش دنیای معدن ، دخیل عباس زارع زاده از برنامه ی وزارت صنعت و معدن برای حذف مجوز دو گندله مصوب شده برای بافق با نظر یکی از معاونان ویز صنعت و معدن و تجارت خبر داد و افزود: در دیداری که با معاون برنامه ریزی وزیر صنعت و معدن داشتم وی به صورت مغرورانه اعلام کرده با توجه به اینکه گندله سازی بافق پیشرفت باید و شاید را نداشته قرار است این امتیاز به شیراز داده شود.


زارع زاده این حرکت را خلاف قول های داده شده و مصوبه ی هیات دولت مبنی بر سرمایه گذاری فولادی در کنار معادن یا در نزدیک دریا دانست و ادامه داد: من از همین جا به این معاون وزیر که متاسفانه یزدی و مهریزی هم هست هشدار می دهم تبعات این تصمیم به عهده ی شخص وی بوده و بنده در اعتراض به ظلم هایی که در حق بافق و استان یزد می شود تا پنجشنبه ی آینده به وی و دیگر مسوولین فرصت می دهم تا در تصمیمشان تجدید نظر کنند وگرنه شخصا جلوی استانداری تحصن کرده و حتی اگر بمیرم از این تحصن تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب دست برنخواهم داشت.


نماینده بافق افزود: من این موضوع و تبعات آن را با استاندار دلسوز استان مطرح کرده ام و وی قول پیگیری داده است.


زارع زاده ادامه داد: صندوق بازنشستگی فولاد به خاطر مشکلات مالی که دارد توان سرمایه گذاری در بافق را ندارد و اگر صحبت از مقرون به صرفه نبودن فولاد می کند به هیچ وجه درست نیست چرا که سرمایه گذاران بخش خصوصی این حرف را نمی زنند.


وی آینده بافق و یزد را به خاطر وضعیت آب و در حال اتمام بودن معادن استان اسفناک توصیف کرد و گفت: متاسفانه پول معادنی که با سرعت سرسام آور در حال تاراج شدن است به جیب عده ای می رود که به هیچ وجه پر شدنی نیست و اگر این پولها به خزانه ی دولت می رفت اینقدرها نگران کننده نبود.


زارع زاده از طرح سوالش از وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز سخن به میان آورد و به خاطر آنچه «اختیار نداشتن وی در تصمیمات و مجری دستورات اطرافیان بودن» خواند، از او انتقاد کرد.


نماینده بافق در بخشی از سخنان خود عملکرد مدیرکل آب منطقه ای استان را زیر سوال برد و گفت: دلبستگی وی به پست و سمت مشکل او در انجام فعالیت است.


زارع زاده از مدیر مجتمع فولاد و مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی خواست نسبت به انجام سرمایه گزاری تعهد شده اهتمام بیشتری داشته باشند.


زارع زاده در پایان با بیان اینکه «مدرک گرایی جوانان موجب دور شدن جامعه از اصول اصلی کار شده است»، به جوانان بافقی سفارش کرد: برای جذب شدن در بخش خصوصی تلاش کنند و به فکر استخدام در ارگان های دولتی نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید