71766

کودتا در عربستان سعودی!


روشن است که دو کودتای پی در پی در طول یک هفته در عربستان روی داد. کودتای اول خانوادگی و کودتای دوم آمریکایی بود. بسیاری درباره کودتای اول سخن گفتند اما روند کودتای دوم همچنان درحال طرح ریزی و اجرا است.
[کودتا در عربستان سعودی!] به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،به نقل از روزنامه "الاخبار" لبنان، در مقاله ای از وقوع دو کودتا در عربستان خبر داد و به بررسی علل و ریشه های برکناری بندر بن سلطان از قدرت و اهداف آینده آمریکا در عربستان پرداخت.
بر پایه این گزارش این روزنامه در مقاله ای به بررسی تحولات اخیر در عربستان و سفر باراک اوباما رئیس جمهور این کشور پرداخت و از وقوع دو کودتا در طول یک هفته در عربستان خبر داد و نوشت: «روشن است که دو کودتای پی در پی در طول یک هفته در عربستان روی داد. کودتای اول خانوادگی و کودتای دوم آمریکایی بود. بسیاری درباره کودتای اول سخن گفتند اما روند کودتای دوم همچنان درحال طرح ریزی و اجرا است.»
نویسنده مقاله ابتدا به تشریح روند کودتای خانوادگی در حاکمیت عربستان پرداخت و نوشت: «ملک سلمان ساعاتی بعد از مرگ برادرش عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی، "مقرن" را ولیعهد و "محمد بن نایف" را جانشین ولیعهد کرد. انتصاب بن نایف سناریوی طولانی و آرامی را که گفته شده عبدالله بن عبدالعزیز سالها درحال طراحی آن بود، برهم زد. اینگونه از این سناریو برداشت می شد که ...

دیدگاهتان را بنویسید