71630

توقف خط تولید کلینکر سیمان سیستان

دنیای معدن - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کارخانه سیمان سیستان از توقف خط تولید کلینکر سیمان این کارخانه از ٣٠ آذر ماه سال جاری خبر داد.

احسانفر ، منطقه سیستان وبلوچستان، افزود: از پایان آذر ماه یعنی یک و نیم ماه قبل خط تولید کلینکر را به دلیل مشکل سوخت و حمل و نقل متوقف کردیم و از کلینکر دپو شده فعالیت کارخانه را دنبال و با تمام وجود تلاش می کنیم تا چرخ صنعت را در این خطه از ایران اسلامی بچرخانیم.

وی ضمن اعلام نارضایتی از هزینه هایی که به ناحق به تولیدات این کارخانه از طرف اداره کل حمل و نقل و پایانه ها تحمیل می شود، گفت: در شرایط فعلی که کشور نیاز به کسب درآمدهای غیرنفتی و افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی دارد از دستگاه ها انتظار هموارسازی مسیر برای افزایش صادرات را داریم.

احسانفر گفت: چندی پیش جلسه ای با حضور نماینده شهر زابل و مدیرکل صنعت معدن استان با دکتر آخوندی وزیر راه داشتیم که منجر به این نتیجه شد تا برای مدتی عوارض اعمال شده بر محصولات ما برداشته و مکانی برای ورود و خروج آن در نظر گرفته شود که متاسفانه این دستور با مخالفت مدیرکل ترانزیت همراه شده و علی رغم نامه نگاری های فراوان با رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن این مهم کماکان به نتیجه ای نرسیده است.

احسانفر همچنین در خصوص کارگرانی که به جهت تعطیلی خط تولید کلینکر بیکار شده اند، اظهار کرد: علی رغم همه فشارهایی که به سبب کاهش قابلیت صادرات به ما وارد می شود سعی می کنیم مجبور به حذف نیرو و تعطیلی کارخانه نشویم اما در صورتی که حمایت دولت را در این خصوص نداشته باشیم چاره ای جز تعطیلی کارخانه و توقف کامل خط تولید نداریم.

وی گفت: با وجود هزینه هایی که حمل ونقل و پایانه ها به ما تحمیل می کند این امکان وجود دارد تا قیمت محصول را افزایش دهیم اما در این صورت با توجه به قیمتی که رقبای خارجی ما ارائه می دهند توان رقابتی خود را از دست می دهیم و نمی توانیم با آن ها رقابت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید