71409

تغییرات قیمت زغال سنگ باید در کشور اعمال شود

دنیای معدن -مقائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مزیت های انرژی باید در عرصه رقابتی برای همه صنایع منظور شود و باید تغییراتی در قیمت گذاری حوزه زغال سنگ صورت گیرد تا صنایع در عرصه رقابت منطقی قرار گیرند .

به گزارش دنیای معدن از اصفهان و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه بازدید ویژه از خط تولید ذوب آهن اصفهان با اشاره به دستاوردهای این شرکت اصفهان اظهار داشت: ذوب آهن یکی از صنایع زیر ساختی و مهم کشور است که جز آرزوهای دیرینه ملت بزرگ ایران بود که بعد از گذشت50 سال ، همچنان در عرصه های مختلف پیشگام بوده و از زیر ساخت های لازم برای رشد و توسعه برخوردار است.

وی روحیه مدیران و کارگران این مجتمع بزرگ صنعتی را ارزنده و بالا توصیف کرد و افزود: اگرچه در شرایط فعلی اقتصاد جهان و کشور با مشکلات و رکود مواجه بوده، اما با توانمندی هایی که مدیریت و کارکنان ذوب آهن از آن برخوردار هستند ، می توان با سرافرازی این مشکلات را پشت سر گذاشت .

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بهره مندی از یارانه های انرژی در صنایعی که از کوره قوس برخوردار هستند، بیان کرد: مزیت های انرژی باید در عرصه رقابتی برای همه صنایع منظور شود و با توجه به اینکه روش تولید در ذوب آهن، روش کوره بلند و استفاده از انرژی زغال سنگاست، باید تغییراتی در قیمت گذاری حوزه زغال سنگ صورت گیرد تا صنایع در عرصه رقابت منطقی قرار گیرند .

وی با تأکید بر ضرورت تعرفه مناسب بر محصولات فولادی وارداتی گفت : این موضوع برای صنایع فولاد ما بسیار مهم هستند و با جدیت پیگیری می کنیم تا مشکلات آنها قبل از پایان سال برطرف شده و تعرفه مناسب به آنها اختصاص یابد.

دیدگاهتان را بنویسید