71326

انرژی بری مس بهینه می شود

دنیای معدن -با آغاز فصل سرما تدوین نقشه راه بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت مس نیز آغاز شد و به زودی پتانسیل صرفه جویی و ارائه راهکارهای اجرایی آن در صنعت مس سنجیده می شود.

به گزارش دنیای معدن، برای بررسی و پایش وضعیت فعلی مصارف انرژی و مقایسه آن با برخی کشورهای توسعه یافته در صنعت مس و برآورد پتانسیل صرفه جویی و ارائه راهکارهای اجرایی در قالب برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت، سابا پروژه تدوین نقشه راه بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت مس کشور را آغاز کرده است.

بر این اساس حدود چهار درصد از هزینه های تمام شده تولید مس مربوط به هزینه انرژی است، همچنین در این صنعت هزینه های انرژی نقش عمده ای در هزینه های محصول تولیدی دارد و با درنظر گرفتن برنامه های توسعه پیش روی صنعت مذکور (پتانسیل بالای افزایش تولید این محصول در کشور)، توجه به بحث مدیریت مصرف انرژی در صنعت مس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صنعت مس به عنوان یکی از صنایع استراتژیک و انرژی بر کشور محسوب می شود، به طوریکه میزان مصرف سالانه برق در این صنعت بیش از 1000 میلیون کیلووات ساعت برآورد می شود که این میزان حدود 6.1 درصد از برق مصرف شده در بخش صنعت کشور است.

تدوین نقشه راه بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت مس از ابتدای دی ماه سال 1393 آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید