71178

سیمان شهرکرد جایگاه نخست تولید کلینکر کشور را کسب کرد

دنیای معدن - مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد گفت: این واحد صنعتی در زمینه راندمان تولید کلینکرنسبت به ظرفیت اسمی، رتبه نخست کشور را در بین تمام کارخانجات سیمان کشور کسب کرده است .

حمیدرضا بابایی -منطقه چهارمحال و بختیاری- اظهارکرد: کلینکر، محصول فرایندی از مواد اولیه تولید سیمان است که پس از سردشدن، با مقداری سنگ گچ به منظور تنظیم گیرش، مخلوط و آسیاب شده و پودر خاکستری رنگی حاصل می شود که همان سیمان پرتلند است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و 40 هزارتن کلینکر در این واحد صنعتی تولید شد که بیش از ظرفیت اسمی کارخانه بوده است.

بابایی با اشاره به کسب جایگاه نخست تولید کلینکر کشور، گفت: کارخانه سیمان شهرکرد ظرفیت اسمی تولید یک میلیون تن کلینکر را در سال دارد که خوشبختانه بیش از این مقدار محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید و صادرات سیمان چهارمحال و بختیاری امسال 21 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

به گفته وی، اکنون هفت نوع سیمان در این کارخانه تولید و چهار نوع آن به خارج از کشور به ویژه کشور عراق صادر می‎شود.

مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد با بیان اینکه این کارخانه برای 450 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است، اظهارکرد: سیمان این استان، استانداردهای کشور را در تیپ های دو، چهار، یک 425 و یک 525 به دست آورده است.

به گزارش ایسنا، کارخانه سیمان شهرکرد در قلب زاگرس مرکزی در استان چهارمحال و بختیاری و در 35 کیلومتری شهرکرد، در سال 1387 با حضور رئیس جمهور به بهره‎برداری رسید و امسال نیز برای دومین سال موفق به کسب جایگاه نخست تولید کلینکر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید