71154

بهره برداری 26 طرح صنعتی - معدنی خراسان

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از بهره برداری 26 طرح صنعتی - معدنی در این استان طی دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، راضیه علیرضایی گفت: این تعداد طرح با سرمایه گذاری هزار و 275 میلیارد ریال و 8،9 میلیون یورو توسط بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: طرحهای صنعتی مزبور شامل صنایع معدنی، ساختمانی، شیمیایی، غذایی، فلزی و غیر فلزی است که در شهرستان های مشهد، فریمان، سبزوار، چناران، نیشابور، بجستان و سرخس به بهره برداری می رسند و 597 نفر را به طور مستقیم مشغول کار می کنند.


وی با بیان اینکه در مجموع ظرفیت تولید سالانه این واحدها 881 هزار تن می باشد، افزود: انواع نبشی، شمش آهنی و فولاد، سوخت دیزل و نفتا از میعانات گازی، انواع کابل، انواع محصولات فلزی ساختمانی، گچ میکرونیزه، انواع سنگ تراورتن و مرمریت، رنگ و پوشش پودری، ملات خشک، آسفالت از جمله تولیدات این واحدهای تولیدی می باشند.
علیرضایی تولید بازیافت فولاد و چدن، درب ایمنی ساختمان، محصولات پلاستیکی، انواع مقاطع فولادی ساده کربنی و کم آلیاژی و بتن سیال، انواع کنسرو، نبات، گوگرد بتونیتی، مبلمان، پودر آلومینیوم خالص، توری فولادی، انواع کلید، پریز، دوشاخه، چراغ های فلورسنت و تزئینی را از دیگر تولیدات واحدهای تولیدی مزبور برشمرد.


براساس آمار نهایی تا پایان سال 1392 شش هزار و 70 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با ایجاد 195 هزار اشتغال و سرمایه گذاری ثابت 94 هزار میلیارد ریال در این استان مشغول فعالیت بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید