71110

اکتشاف تفضیلی طلا و احداث کارخانه شمش فلز زرد در سیستان و بلوچستان

دنیای معدن - مدیر اکتشاف سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران گفت: از 200 هزار کیلومتر مربع کل فعالیت های اکتشافی 50 هزار کیلومتر مربع - که معادل یک چهارم کل این عملیات است- در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته و بدین صورت رتبه اول اکتشاف به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش دنیای معدن،‌عملیات جدید اکتشافی که از دی ماه گذشته در کشور آغاز شده با همکاری ایمیدرو،‌معاونت معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن وتجارت و سازمان زمین شناسی انجام می شود. این طرح قرار است در مدت 3 سال با بودجه 1200 میلیارد تومانی پیاده می شود.


علی‌ اصغرزاده در جلسه بررسی فعالیت های این سازمان که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر فعالیت‌های گسترده اکتشافی، کارگاه های آموزشی برای آموزش نیروهای متخصص بومی استان برگزار شده است.


اصغر زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: فاز اول اکتشافات استان که شامل شناسایی و پی جویی می شود در چهار پهنه به اتمام رسیده است.


وی تصریح کرد: طی این مرحله از عملیات های اکتشافی در سیستان و بلوچستان 143 اندیس در نوار مرزی، بیش از 40 اندیس در منطقه سراوان و 25 اندیس در پهنه آنتیموان کشف شده است.


مدیر اکتشاف سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه گفت: در کنار این فعالیت های گسترده، اکتشاف تفصیلی طلا در سیاه جنگل را در حال انجام داریم که با افزایش اکتشاف و ذخایر طلا در آن منطقه و سایر مناطق استان بتوانیم به مرحله احداث کارخانه شمش طلا در سیستان و بلوچستان برسیم.


وی تاکید کرد: دانش ایجاد کارخانه تولید شمش طلا در کشور بومی شده و طی دو ماه گذشته کارخانه تولید شمش طلا را در زرشوران آذربایجان غربی راه اندازی کرده ایم.
اصغرزاده افزود: اندیس های شناخته شده طی عملیات های اکتشافی استان عمدتا شامل فلزات مس، طلا، آنتیموان، سرب و روی و زغال سنگ است.


وی روند فعالیت های اکتشافی در استان را بر اساس آمارها اینگونه اعلام کرد: در سطح کشور در زمینه اکتشاف، استان سیستان و بلوچستان رتبه یک را دارد و این سازمان هدف خود را در این استان قرار داده تا با همکاری سازمان صنعت،معدن و تجارت، این نتایج منجر به کشف ذخایر مناسب و ایجاد صنایع معدنی شود.


مدیر اکتشاف سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران به موضوع صندوق بیمه فعالیت های معدنی نیز اشاره کرد و گفت: این صندوق از شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو است و آمادگی دارد که جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و معدن به این سرمایه گذاران نیز تسهیلات پرداخت کند و استان سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه با فراهم شدن فرصت مناسب از امتیازات ویژه ای برخوردار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید