71090

افت تقاضا و تولید سیمان در پی رکود در ساخت و ساز

دنیای معدن -دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از کاهش تقاضای سیمان به دلیل رکود در ساخت و ساز خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا میزان تولید و صادرات سیمان نیز کاهش یافته است.

به گزارش دنیای معدن، عبدالرضا شیخان با اشاره به میزان صادرات سیمان و کلینکر گفت: طبق آمار 9 ماهه صادرات کلینکر 37 درصد رشد داشته اما صادرات سیمان با 10 درصد کاهش مواجه بوده است اما مجموع صادرات سیمان و کلینکر طی این مدت تغییری نکرده است.


وی در خصوص میزان تولید سیمان و کلینکر گفت: طبق آمار 9 ماهه تولید کلینکر با رشد چهار درصدی و تولید سیمان با کاهش 37 درصدی روبرو بوده است.


دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان میزان تولید سیمان را در 9 ماهه امسال 51 میلیون و 645 هزار تن عنوان و اظهار کرد: در این مدت 10 میلیون تن سیمان صادر شده است.


شیخان با بیان این که در 9 ماهه امسال 56 میلیون و 850 هزار تن کلینکر تولید شده است، گفت: طی این مدت چهار میلیون و 500 هزار تن کلینکر از ایران صادر شده است.
وی بخش اعظم صادرات سیمان و کلینکر را به کشور های عراق، افغانستان، ترکمنستان، خلیج فارس و CIS، مصر عنوان و اظهار کرد: مجموع صادرات سیمان و کلینکر در 9 ماه اخیر 14 میلیون و 500 هزار تن برآورد شده است.


دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این که تلاش می کنیم بازار های متقاضی را افزایش دهیم، گفت: در حال حاضر با مازاد کلینکر روبرو هستیم.
شیخان با بیان این که در بخش سیمان شش درصد کاهش تقاضا وجود دارد، اظهار کرد: این امر به دلیل رکود اقتصادی و کاهش ساخت وساز اتفاق افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید