71006

ذخایر جدید سنگ آهن و زغالسنگ کشف شد

دنیای معدن -مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از کشف ذخایر جدید سنگ آهن و زغالسنگ در کشور خبر داد.

به گزارش دنیای معدن حسام مقدم علی اظهار کرد: به دنبال اکتشافات و حفاری های صورت گرفته از سوی ایمپاسکو در سال جاری، ذخایر جدیدی از مواد معدنی کشف شده است.

وی با بیان اینکه در معدن جلال آباد اکتشافات در بخش غربی این معدن کشف ذخیره 3 میلیون تنی را به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: در مطالعات اکتشاف تکمیلی گل گهر در معادن 2 و 4 در مجموع بالغ بر 9 میلیون تن ذخیره معدن افزایش یافته و در آنومالی جدید 8 نیز بالغ بر 9 میلیون تن ذخیره کشف شده است.

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ادامه داد: به دنبال فعالیت های اکتشافی صورت گرفته در حوزه سنگ آهن ایران مرکزی در آنومالی های مختلف از جمله چاه باشه، شیطور و گزستان و آنومالی شمالی نیز بیش از 100 میلیون تن به ذخایر سنگ آهن کشور اضافه شد.

وی افزود: در حوزه زغالسنگ طبس با انجام 26 هزار متر حفاری در مناطق مختلف از جمله کالیشور، کوچکعلی جنوبی بلوک 2، مزینو و آبدوغی؛ فعالیتهای اکتشافی در حال انجام است که در پروده 4 با ذخیره ای معادل 120 میلیون تن همراه بوده و ذخیره کوچکعلی جنوبی نیز به 232 میلیون تن افزایش یافته است.

مقدم علی تصریح کرد: فعالیتهای اکتشافی ایمپاسکو در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است. با توجه به دیگر فعالیتهای اکتشافی در دست اجرا در آینده نیز شاهد کشف ذخایر جدید مواد معدنی در کشور خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید