70748

معدن روباز سرب و روی انگوران زیر زمینی می شود

دنیای معدن - طرح استخراج و تولید زیر زمینی از معدن انگوران در دست انجام است و پیش بینی می شود با تکمیل آن سالانه 120هزار تن ماده معدنی استخراج شود.

به گزارش دنیای معدن، منصورشبانی، سرپرست مجتمع سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: با اتمام عملیات آماده سازی تونل ها و سایر حفاری ها، پیش بینی می شود در اواخر سال 94 عملیات بهره برداری از این طرح آغاز شود.


وی ادامه داد: تاکنون بیش از 90 درصد اهداف تعیین شده تحقق یافته و در این راستا حدود4000 متر حفاری در فضای زیر زمینی به صورت تونل دسترسی، رمپ و نیز دسته های اصلی و فرعی صورت گرفته است.


سرپرست مجتمع سرب و روی انگوران تصریح کرد: مقدار مواد معدنی قابل استخراج از انگوران به میزان یک میلیون و 945 هزار و 344 تن بوده که شامل بخش های اکسیدی، سولفوری و مخلوط اکسیده سولفوری است و بخش سولفوری با عیار قابل استخراج، 34 درصد روی و 2.5 درصد سرب برآورد می شود.


وی افزود: این طرح برای دسترسی بهتر به ماده معدنی و استخراج آن انجام می شود و برای مسیر آن، انشعاب هایی از رمپ ارتباطی در افق های 2720،2730 و 2740، حفاری شد که از نتایج حاصل این عملیات، دستیابی به اطلاعات جدید از کمیت و کیفیت مواد معدنی موجود در زون مذکور است.

دیدگاهتان را بنویسید