70096

دانشگاه موردغفلت قرار نگیرد/۵۲عنصر گرانبهای معدنی در ایران وجود دارد

دنیای معدن -نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید از دانشگاه غافل شویم، گفت: باید دانشگاه را به میدان آورد و فناوری، تولید و آموزش در یک مکان گرد هم آیند.

به گزارش دنیای معدن، ابراهیم کارخانه ای شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان همدان با بیان اینکه برای مسئله اقتصاد مولفه های مهمی باید لحاظ شود، اظهار داشت: دنیا در حال پیشرفت علم است و علم به سرعت جلو می رود.

وی با بیان اینکه در دهه هشتاد میلادی هر ۲۰ سال، در هه ۹۰ میلادی هر ۱۰ سال و اکنون هر سه سال یکبار داده های علمی بشر دو برابر می شود، عنوان کرد: ایران نیز نباید از سرعت پیشرفت علم عقب بماند و خوشبختانه عقب هم نمانده ایم چراکه از رتبه ۱۲۰ در دنیا به رتبه ۱۷ ارتقا پیدا کرده ایم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان همدان نیز باید مسئله صنعت به عنوان نیروی محرکه در خدمت توسعه استان قرار گیرد، ادامه داد: نباید از دانشگاه غافل شویم و به هر طریقی باید دانشگاه را وارد کارهای صنعتی کنیم.

کارخانه ای با بیان اینکه باید دانشگاه را به میدان آورد و فناوری، تولید و آموزش در یک مکان گرد هم آیند، بیان کرد: منابع عظیم فراوانی ار نظر معدنی در کشور و استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سه تا پنج درصد ذخائر معدنی کشور از طریق بررسی های ژئو فیزیکی هوایی شناسایی شده است و در بررسی های ژئو فیزیکی هوایی برای هر یک کیلو متر حدود ۳۷۵ میلیون تومان هزینه لازم است، افزود: ۶۷ میلیارد تن از ذخائر معدنی کشور شناخته شده که اگر همه این دخائر شناسایی شود اتفاق عظیمی رخ خواهد داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی امسال ۱۶۰ پیشنهاد بودجه ای تقدیم مجلس کردم، ادامه داد: یکی از پیشنهادات این بود که بررسی ژئو فیزیکی هوایی انجام شود چراکه ذخائر ارزشمند نوینی در کشور کشف خواهد شد و دیگر لازم نیست به عمق زمین برویم تا به نفت برسیم.

ایران در ذخائر روی رتبه نخست، در مس رتبه دوم و در آهن رتبه هشتم دنیا را دارد

ابراهیم کارخانه ای با بیان اینکه معادن ۵۲ عنصر گرانبهای دنیا در ایران وجود دارد، عنوان کرد: ایران در ذخائر روی رتبه نخست، در مس رتبه دوم و در آهن رتبه هشتم دنیا را دارد.

وی با بیان اینکه باید به مسئله خام فروشی معادن توجه و صنعت فرآوری آنها نیز دیده شود، ابراز داشت: پروانه معادن باید به اشخاصی داده شود که بتوانند فرآوری انجام دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم تحول صنعتی در کشور رخ دهد باید کارهای زیر ساختی و راهبردی بزرگی انجام داد، اظهار داشت: استان های توسعه نیافته ای در کشور وجود دارد که از مزایای خاصی استفاده می کنند از طرفی استان هایی مانند همدان نیز وجود دارد که ظاهرا توسعه یافته است اما از نظر صنعتی توسعه نیافته است.

کارخانه ای با بیان اینکه باید میانگین ارزش افزوده صنعت استان ها را نسبت به ارزش افزوده کشور محاسبه کرد و استان های پایین تر به عنوان استان های توسعه نیافته صنعتی معرفی شوند و از مزایا استفاده کنند، بیان کرد: بودجه کل کشور حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان و بودجه عمومی دولت با درآمد اختصاصی ۲۶۷ هزار میلیارد و بدون درآمد اختصاصی ۲۲۴ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اداره شد، افزود: هزینه های جاری ۱۰ بانک در کشور ۵۴ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به بانک ها بخشنامه شود که ۱۰ درصد از هزینه های خود را پایین بیاورند هیچ اتفاقی نمی افتد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری مسئله نگاه به درون را مطرح کردند پس باید چشم از بیرون قطع کنیم و اگر بر این اساس برنامه ریزی شود اتفاق بزرگی در کشور رخ خواهد داد.

ابراهیم کارخانه ای با بیان اینکه باید سامانه واحد الکترونیکی بانکی در کل کشور تشکیل شود و تمام بانک در آن عضو باشند و هر وامی که پرداخت می شود مردم ببینند و شفاف سازی شود، ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار چک بی محل صادر شده که این موضوع می تواند وضع اقتصادی را به هم بزند.

وی با بیان اینکه در بودجه آمده که پروژه های زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و یا برخی از واحد ها و شرکت های دولتی واگذار شود، بیان کرد: می توان یک سامانه فروش تملک دارایی سرمایه ایجاد کرد و تمام تملک دارایی ها سامانه ثبت و برای مردم شفاف سازی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی هزینه تولید پول یک درصد است، ادامه داد: هزینه تولید پول در ایران ۲۰ درصد است و معلوم است که سود به ۲۲ و ۲۴ درصد می رسد.

کارخانه با با بیان اینکه لازم نیست که بانک ها به ویترین خود بپردازند و بهترین و گران ترین مکان های شهر را بگیرند، ابراز داشت: یک تغییر و تحول اساسی باید در کشور رخ دهد.

صادر کنندگان چرخ های اقتصاد استان را با تمام موانع به حرکت در می آورند

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه امروز شاهد حضور روسای سابق سازمان های صنعت و معدن استان در جلسه هستیم که سال ها منشا خدمات ارزنده ای به بخش تولید استان بوده اند، اظهار داشت: صادر کنندگان چرخ های اقتصاد استان را با تمام موانع به حرکت در می آورند.

سید مجید موسوی با بیان اینکه در تمام کشورهای دنیا کسانی که خدمات آنان موجب سربلندی و شکوفایی اقتصاد و افتخار مردم آن کشور هستند مورد تکریم قرار می گیرند، بیان کرد: صادرکنندگان استان در سخت ترین شرایط برای کاهش وابستگی به درآمد نفتی تلاش می کنند که از هر لحاظ شایسته تقدیر و گنجینه های گران بهایی از تجربه، دانش و آگاهی هستند که جامعه به آنها افتخار می کند.

وی با بیان اینکه توسعه صادرت و خدمات استان مرهون تلاش های صادر کنندگان است، ابراز داشت: توجه به صادرت در وضعیت کنونی دیگر یک ضرورت نیست بلکه واجب و لازم است چراکه شاهد تحریم های ناجوانمرانه هستیم و کاهش بهای نفت کشور را با مشکل مواجه کرده و دولت با کمبود منابع و درآمد مواجه شده که این موضوع همکاری و بیشتر دولت و بخش خصوصی را می طلبد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان با بیان اینکه دولت می تواند با همکاری بخش خصوصی به سمت بهبود وضع اقتصادی پیش برود که دولت تدبیر با سیاست های منسجم در این مسیر حرکت کرده و در راستای جذب سرمایه گذاران قدم بر می دارد، عنوان کرد: برای سرعت بخشیدن به پویایی اقتصاد در شرایط فعلی نیازمند توجه دولت به راه حل های ارائه شده از بخص خصوصی هستیم.

موسوی با بیان اینکه حمایت از صادرات نیاز به تقویت فرهنگی و به عنوان محور توسعه اقتصادی کشور لازم خواهد بود، بیان کرد: امیدوارم شاهد افزایش صادرات استان به میزان برنامه پیش بینی شده در برنامه استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید