69305

در کفتکوی اختصاصی با خبر نگار دنیای معدن

موفقعیت‌های جدید در حوزه پژوهش بخش معدن و صنایع معدنی ایران

دنیای معدن -سرپرست مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران در گفت و گو با «دنیای معدن» از برنامه‌های جدید این مرکز در سال آتی خبر داد و اظهار داشت: برای موفقعیت‌های جدید در حوزه پژوهش بخش معدن و صنایع معدنی ایران به ویژه بومی‌سازی فناوری استحصال انواع محصولات بسترهای مناسبی فراهم‌شده که امیدوار هستیم در برنامه‌های آتی مرکز مطالعه علاوه بر پروژه‌های تازه‌ای که در دست اجرا هست بتوانیم سایر محصولات را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

شمس‌الدین سیاسی راد در ادامه افزود: در برنامه آتی مرکز، انتقال دانش فنی استحصال فلزات گران‌بها نظیر نیکل، تنگستن، تیتانیوم و نیز عناصر نادر خاکی پیش بینی شده است.

وی گفت : همچنین در رابطه با سنگ آهن‌های کم عیار ایران اعم از هماتیتی و سیدریتی و دیگر محصولات نیز ماموریتی به ایمیدرو واگذارشده است .

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در ادامه با اشاره به اینکه کارشناسان این حوزه نیز در حال افزایش توان تخصصی و دانش فنی خود هستند تصریح کرد: به منظور توانمندسازی و بروز رسانی دانش فنی منابع انسانی مرکز، استفاده از فرصت‌های آموزشی خارجی و بین‌المللی از اولویت‌های مرکز است.

سیاسی راد با اشاره به باز شدن افق‌های روشن در زمینه تحقیقات کاربردی در زمینه فرآوری مواد معدنی گفت: اجرای پروژه‌های معدنی بزرگ در دستور کار ایمیدرو و برخی شرکت‌های بخش خصوصی قرار دارد که فعال شدن پروژه‌های معدنی منجر به افزایش تقاضا برای خدمات تخصصی و مهندسی این مرکز خواهد شد.

وی گفت: در چارچوب سیاست‌های توسعه‌ای ایمیدرو، ارائه خدمات تخصصی و پیشرفته فرآوری مواد معدنی در مقیاس منطقه‌ای برای کشور های متقاضی در دستور کار این مرکز قرار دارد.

سیاسی راد در پایان افزود: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات تخصصی و انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌ آموزش‌های حرفه‌ای و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی مورد نیاز انواع روش‌های فراوری مواد معدنی فعالیت‌های خود را توسعه داده است به طوری که اخیرا موفق شد برای نخستین بار دانش فنی استحصال شمش آنتیموان را از سنگ آنتیموان بومی سازی کرده و تجهیزات خط تولید استحصال آن را طراحی و تولید کند که با این موفقیت ایران به جمع هشت کشور تولید کنده فلز آنتیموان پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید