68233

افزایش تولید سنگ آهن امیرسنگان

دنیای معدن -رئیس هیات مدیره گروه معادن امیر سنگان پارسیان از برنامه این شرکت برای رسیدن به تولید 2 میلیون تن سنگ آهن در سال خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، طاهرعلی حسن زاده با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد اصلی شرکت گروه معادن امیر سنگان پارسیان در تمام برنامه های تولید و توسعه است، گفت: رکود در بازار فلزات موجب دلسردی این مجموعه اقنتصادی نخواهد بود و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری امور تولید، فراوری و تولید سنگ آهن را در راستای کاهش وابستگی به صادرات نفتی و همچنین اشتغال پایدار برای قشر جوان دنبال خواهیم کرد.
وی افزود: راه اندازی دو کارخانه گندله و کنسانتره در منطقه سنگ آهن خواف نیازمند افزایش تولید سنگ آهن در این منطقه است و این مجموعه باید تولید و فراوری سنگ آهن خود را به رشد 2 میلیون تن در سال برساند. در همین راستا در سال جاری ارتقای مکانیزم ماشین آلات و جایگزینی تکنولوژی فرسوده با اعتبار 1500 میلیارد ریال صورت گرفته است.
گروه معادن امیر سنگان پارسیان در حال حاضر سالانه 1.5 میلیون تن سنگ آهن منطبق بر عیارهای استاندارد جهانی تولید دارد 6000 میلیارد ریال نیز در مناطق شرقی کشور سرمایه گذاری کرده است. این شرکت فعالیت مربوط به بخش استخراج و فراوری سنگ آهن در معادن پلاسری را از سال 1382 در منطقه سنگان خواف آغاز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید