67306

انتقال خط آنتیموان مرکز فرآوری ایران به سیستان‌وبلوچستان

دنیای معدن -سحر نمایشی: در بازدید از خط آنتی موآن مرکز فرآوری مواد معدنی ایران، سرپرست این مرکز از به پایان رسیدن فاز بومی‌سازی دانش فنی استحصال آنتی‌موآن در این مرکز خبر داد و گفت: خط تولید آنتی‌موآن که طراحی آن حدود 18 ماه زمان برده است به اتمام رسیده و پس از آزمایش‌های انجام شده بر روی آن، آماده ارسال به معدن سفید آبه استان سیستان و بلوچستان است.

سیدشمس‌الدین سیاسی ‌راد در ادامه افزود: هدف مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران از این نشست، بازدید از خط و اطلاع رسانی در رابطه با اتمام فاز بوده و امیدوار هستیم بتوانیم با پرورش این دانش در بومی‌سازی محصولات دیگر گام‌های بزرگ‌تری برداریم.

به گفته وی این برنامه از تیر‌ماه سال 92 توسط حوزه پژوهش و فناوری ایمیدرو تعریف شد و ماموریت بومی‌سازی دانش فنی و فرآوری استحصال شمش آنتی موان از ذخایر داخلی به مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران محول شد.

سیاسی راد افزود: کلیه بخش‌های این برنامه از انجام مطالعات اولیه و رسیدن به فرآیند استحصال در مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت تا تحویل خط با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریال اجرا شد و در پایان آذر ماه امسال نیز کل خط تولید آماده نصب و راه‌اندازی در معدن آنتی‌موآن سفید آبه سیستان و بلوچستان شده است.

او با بیان اینکه فعالیت در زمینه آنتی‌موآن در راستای سیاست‌های ایمیدرو در زمینه استحصال فلزات با قیمت بالا صورت گرفت، خاطرنشان کرد:‌ توسعه واحدهای کوچک و متوسط سیار در مناطق محروم و غیربرخوردار از جمله سیاست‌های ایمیدرو به حساب می‌آید بنابراین کار بیشتر از جنبه توسعه فناوری فرآوری و استحصال مواد معدنی در کشور اهمیت دارد. سیاسی راد افزود: با شروع مطالعات کتابخانه‌ای برای این طرح حدود 350 تست در مقیاس آزمایشگاهی، 60 تست در مقیاس نیمه صنعتی و یک هزار و 200 آنالیز شیمیایی تا کنون صورت گرفت و از ابتدای سال 93 با رسیدن و به دست آوردن فرآیند استحصال ساخت تجهیزات خط تولیدات در داخل مرکز و سفارشات به بیرون انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری نیز این خط در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید