66947

پروژه های زیست محیطی اولویت ذوب آهن اصفهان

مدیر روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان در گفت و گو با دنیای معدن از نقش مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان سخن گفت و مسائل زیست‌محیطی را مهم‌ترین بخش در این بحث دانست و اظهار داشت: در زمینه با مسائل زیست‌محیطی تا کنون اقدامات موثری در این سازمان انجام شده، به طوری که تا به امروز 6 پروژه زیست‌محیطی که مهم‌ترین آن فیلتراسیون کنوتورفولاد سازی است با برآورد هزینه 70 میلیارد تومانی در دست اجرا قرار دارد.

مهندس محمدرضا کجباف در ادامه افزود: این پروژه از جمله مهمترین راهکارهای مقابله با آلودگی هوا است که امیدواریم تا پایان 94 این پروژه بهره‌برداری برسد.

وی گفت : انجام پروژه‌های زیست‌محیطی همچنان تداوم دارد و برخی از آن‌ها نیز به اتمام رسیده که نتایج آن برای سازمان حفاظت از محیط‌زیست کاملاً مشهود و ملموس است .

مدیر روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان در ادامه تاکید کرد: به سفارش مدیرعامل اولویت با پروژه‌های زیست‌محیطی است و این طرح‌ها باید تا سال 94 به سطح مطلوبی برسد.

مهندس کجباف در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای معدن که چند درصد آلودگی‌ها مربوط به صنایع در اصفهان است پاسخ داد: از آنجا که استان اصفهان جزو شهرهای صنعتی به حساب می‌آید تصور همه از این است که آلایندگی‌های موجود ناشی از صنایع است اما این در حالی است که بر اساس صحبت‌های استاندار محترم اصفهان آقای زرگر پور طی هفته گذشته 70 درصد از این آلایندگی‌های مرتبط با خودروهاست و تنها 10 درصد آن به صنایع استان مربوط می‌شود و 20 درصد باقی‌مانده نیز عوامل متفرقه است .

از سوی دیگر وی ذوب‌آهن اصفهان را بزرگنرین تولیدکننده فولاد و مقاطع ساختمانی دانست و افزود:محصولات ذوب‌آهن اصفهان به لحاظ کیفیت در سطح بازارهای جهانی قرار دارد و در کشور مطابق استاندارد جهانی ASTN نیز بی‌رقیب است لذا علاوه بر کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس جهت صادرات محصولات به کشورهای اروپایی نیز برنامه داریم .

مهندس کجباف تاکید کرد: برای اطمینان بیشتر ؛خریداران بهتر است به نشان شرکت سهامی ذوب‌آهن بر روی محصولات تولیدی توجه کنند که معیار شناخت محصول واقعی از تقلبی است.

او در ادامه افزود: شرکت ذوب‌آهن اصفهان تنها تولید فولاد ندارد بلکه تولید علم نیز می‌کند و تنها شرکت فولادی است که اقدام به چنین کاری کرده است.

بر همین اساس علاقه‌مندان به رشته‌های فولادی می‌توانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه این سازمان ادامه تحصیل دهند.

به گفته او شرکت ذوب‌آهن، از لحاظ حجم قراردادهای تحقیقاتی سهم و جایگاه‌ ویژه‌ای در کشور دارد و به همین خاطر این مرکز علاقمند به ایجاد ارتباطی سازنده در رفع نیازهای تحقیقاتی است.

مدیر روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان به تعداد افراد شاغل در این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان با ایجاد اشتغال حدود 16 هزار و 200 پرسنل؛ یک خانواده 55 هزار نفری را پوشش می‌دهد و می‌تواند با 47 سال قدمت؛ صنایع کشور را پایه‌ریزی کند.

او با بیان اینکه بیش‌ترین استخدام سنوات اخیر ذوب‌آهن از میان فرزندان شهدا و جانبازان است، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار فرزند شهید و ایثارگر دراین شرکت در حال فعالیت هستند..

وی افزود : این شرکت با تقدیم 284 شهیدبه انقلاب و میهن اسلامی در این موضع هم پیشتازاست

مهندس کجباف در پایان اشاره کرد: این شرکت به سمت تولید محصولاتی می رود که دارای مزیت خاص باشد.

یکی از پروژه‌های مهم توسعه‌ای ذوب‌آهن ، تولید ریلی ملی است که خوشبختانه برمانه ما در این زمینه به خودکفایی رسیدن در این صنعت است .

صنعت و حمل‌ونقل ما میتواند با شتاب هر چه تمام تر پیش رود به طوری که ما در حال حاضر 3 درصد از برنامه‌های اجرایی پروژه ریل جلوتر هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید