66660

امضای تفاهم نامه ذوب آهن و دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار دنیای معدن روز گذشته شرکت ذوب‌آهن اصفهان با دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد. هدف این تفاهم‌نامه ایجاد همکاری بین این دو سازمان در جهت بسط و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی آموزشی و فرهنگی با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنی تولیدی نیروی انسانی و اطلاعات تجربه و تخصص آنان بود.

صبا نمایشی- در این نشست مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان ضمن تشکر از هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد از امضای این تفاهم‌نامه اظهار خوشحالی کرد و در مورد ارتباط بیشتر بخش‌های صنعتی با محیط‌های علمی و دانشگاهی گفت: بنده به عنوان کسی که بیش از 20 سال در دانشگاه آزاد تحصیل و تدریس کرده این تفاهم‌نامه را به فال نیک گرفته و نتایج آن را برای برطرف شدن بخشی از نیازهای صنعت فولاد کشور بسیار مطلوب و ضروری می‌دانم.

اردشیر سعد محمدی در مورد این تفاهم‌نامه و آینده‌ای که برای صنعت فولاد کشور خواهد ساخت اظهار داشت: ذوب‌آهن به عنوان قدیمی‌ترین واحد صنعتی کشور از بهترین متخصصان در صنعت فولاد برخوردار است و تمامی بخش خصوصی که امروز در تولید فولاد فعالیت می‌کنند بدون استثنا اکثر مدیران و کارشناسان اجرایی آن‌ها در گذشته ذوب آهنی بوده‌اند و امروز با افتخار می توانیم بگوییم که حتی کارشناسان اجرایی صنایع فولادی مانند فولاد خوزستان و مبارکه هم اکثرا غریب پرسنل ذوب آهن بوده‌اند که این افتخار بزرگی برای ما محسوب می‌شود، ولی واقعتی که وجود دارد فاصله زیادی بین صنعت و دانشگاه وجود دارد و متاسفانه این فاصله مشکل کوچکی نیست،اما می‌توان این شکاف را با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق حل کرد.

وی همچنین در ادامه از سفر با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به کشور عمان در هفته آینده خبر داد و در رابطه با انعقاد تفاهم نامه همکاری برای آموزش نیروی انسانی این کشور در بخش فولاد گفت: پروژه همکاری ذوب‌آهن اصفهان با کشور عمان به صورت رسمی وارد فاز اجرایی خواهد شد، بستر مناسبی برای معرفی و حضور پر رنگ دانشگاه آزاد اسلامی برای انجام فعالیت‌های آموزشی تحقیقاتی است. در واقع از ما درخواست شده که در رابطه با تحصیل دانشجویان در رابطه با صنعت فولاد تدابیری بی اندیشیم ما خوشحال هستیم که دانشگاه آزاد را هم در این قضیه دخیل کنیم و بتوانیم شرایطی را برای بحث‌های فولادی در عمان

راه‌اندازی کنیم .

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان اضافه کرد: قرار است با عمان یک کار مشترک برای تولید نورد انجام دهیم که در این راه نیز سفیر ایران در عمان کمک بسیاری به ما کردند و از آنجا که این پروژه در کشور عمان فرصت مناسبی برای دانشگاه آزاد اسلامی، معرفی هر چه بیشتر توانمندی‌های صنعتمان در خارج از کشور است ما از این همکاری بسیار استقبال می‌کنیم.

سعد محمدی تاکید کرد: اتفاق مهمی که امیدوار هستیم برایش برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود این است که متاسفانه ما در حال حاضر با شرایط نوین روز دنیا فاصله داریم و اگر برای این فاصله برنامه‌ریزی نشود پیشرفت امری غیرممکن و دست‌نیافتنی می‌شود. واقعیت این است که تکنیک های موجود برای کاهش قیمت تمام‌شده به شدت ما را تحت فشار قرار می‌دهد. در حال حاضر قیمت شمش در بازارهای جهانی به 390 دلار کاهش پیدا کرده ظرف یک سال گذشته از 520 دلار به 390 دلار فاصله زیاد است که باید جدی گرفته شود البته هنوز چین با این قیمت 37 دلار سود می‌کند و این نشان دهنده این است که ما در بحث‌های قیمتی به لحاظ علمی، اقتصادی و دانشی شرایطی ایجاد کنیم تا بتوانیم خودمان را حفظ کنیم در غیر این صورت پیش‌بینی بر این هست که برای سال آینده شرایط یک مقدار سخت تر خواهد بود لذا تلفیق تجربه و علم می‌تواند ما را در این مهم بسیار کمک کند .

وی گفت: امروز کشور نیاز دارد که ما به سوی محصولات فولادی خاص حرکت کنیم استاندارهای جدید را برای صنعتمان تعریف کنیم این را باید بپذیریم که این استاندارها با گذشته متفاوت هستند و ما برای دست یافتن به بازارهای صادراتی نیاز داریم تا با شرایط دنیا خودمان را تطبیق دهیم .

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: خوشحالم از اینکه ذوب‌آهن برای اولین بار در تاریخ 50 ساله تولید فولاد کلاسیک، از 150 سال تولید کلی فولاد، تولید ریل آهن را شروع کرده و از انجا که این پروژه یک ساله تعریف‌شده تا پایان سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید البته امروز پس از گذشت 3 ماه 31 درصد رشد داشته و ما امیدوار هستیم که از آبان ماه سال 94 برای اولین بار ریل را برای کشور با استاندارهای روز جهانی تولید کنیم و این اتفاق با تمام قدرت در حرکت است و امیدواریم با برنامه‌های پژوهش محور در تولید تیرآهن‌های بال پهن و تکنیک های جدید در محصولات ساختمانی در واقع بتوانیم نقشمان را برای صنعت کشور به درستی ایفا کنیم.

در ادامه نیز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد رابطه توسعه یافتگی کشورها با میزان مصرف فولاد گفت: تفاهم نامه مذکور به طور حتم موجب رشد بیشتر صنعت فولاد کشور و تامین بخشی از نیازهای امروز این حوزه خواهد شد.

به گفته دگتر میرزاده این تفاهم‌نامه در کنار تفاهم‌نامه‌های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی با بخش‌های مختلف صنعت کشور به طور حتم موجب خواهد شد تا اساتید و دانشجویان این نهاد آموزشی، صبغه وجودی خود را که همان توسعه ملی است، بیش از پیش پیدا کنند.







دیدگاهتان را بنویسید