65890

در گفت و گو با مدیرعامل شرکت البرز شیمی آسیا مطرح شد:

تولید نسل جدید فوق روان‌ساز بتن برای اولین بار در خاورمیانه

مدیرعامل البرز شیمی آسیا در گفت و گو با خبرنگار دنیای معدن از نسل جدید فوق روان‌ساز بتن سخن گفت و اظهار داشت : این شرکت برای اولین بار در خاورمیانه موفق به ساخت محصولی بر پایه پلی کربوکسیلات شده که با توجه به شرایط آب و هوایی و مصالح متنوع ایران توانسته گام بزرگی را در صنعت ساختمان بردارد.

آرش اویسی با اشاره به اینکه این محصول عمدتا در پروژه‌های عظیم ملی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هم اکنون با توجه به تولید گستره وسیعی از این روان کننده‌ها و همچنین خواص و مشخصات فنی مختلف بتن، این شرکت توانسته خواسته مشتریان خود را در صنعت ساختمان تامین کند.

اویسی با بیان اینکه از سه سال گذشته به تولید انبوده دست‌یافته‌ایم افزود: خوشبختانه با این ظرفیت هم اکنون موفق شده‌ایم محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر کنیم و از آنجا که کیفیت محصول و توان تولید ما بسیار بالاست، این مجموعه قابلیت رقابت با محصولات اروپایی را دارد.

رییس هیئت‌مدیره البرز شیمی آسیا در این راستا افزود: تکنولوژی تشکیل این ماده در ابتدا از ژاپنی‌ها گرفته شد و بعدها آلمانی‌ها این فناوری را از آن‌ها خریدند، البته چین و کره نیز در سال‌های بعد از این تکنولوژی برخوردار شدند، اما این در حالی است که در خاورمیانه شرکت ما تنها تولیدکننده نسل جدید این فوق روان کننده بتنی است.

وی افزود: این محصول از گاز تشکیل می‌شود و از آنجا که کشور ما از این انرژی غنی است به همین جهت تولید این محصول در داخل به صرفه‌تر است، در شرایطی که کشورهایی همچون چین و کره گاز مورد نیازشان را از ما خریداری می‌کنند و بعد تبدیل منومر کرده و پس از تولید محصول نهایی فوق روان ساز بتن را تولید و مجددا به کشور خودمان وارد می‌کنند، البته ما تمام تلاش خود را برای تولید محصولی با کیفیت بالاتر انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم تا حد امکان جلوی واردات این محصولات را با قیمت‌های بالاتر بگیریم، اما متاسفانه همچنان شاهد واردات این روان‌ساز بتنی هستیم.

این تولیدکننده اظهار داشت: با وجود اینکه از لحاظ قیمتی پایین تر از سایر کشورها این محصول را تولید می‌کنیم، اما از نظر کیفیتی می‌توانیم با آن‌ها رقابت کنیم از طرفی به مطلوب بودن کیفیت و قیمت مناسب همچنان صادرکننده کشورهایی همچون تاجیکستان، افغانستان ، ترکمنستان و عراق هستیم.

اویسی یکی از نقاط قوت این شرکت را بهره مندی آن از نیروی متخصص و مجرب خواند و گفت: مدیران این شرکت از زمان تاسیس تاکنون، همواره سعی داشته اند که بهترین محصول را مطابق با نیاز مشتری تولید کنند، به طوری که خوشبختانه از لحاظ کیفی با محصولات فرانسوی پیش می رویم به همین دلیل بهتر است مصرف کنندگان ما از محصولات داخلی استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تحقیقاتی که مهندیسان ما در زمینه نوع آب و هوا و تاثیر آن بر آسیب این فوق روان کننده انجام داده اند متوجه شده‌اند که سیمان و شنی که در تولید این محصول استفاده می شود همخوانی زیادی با آب و هوای کشورمان دارد که بر افزایش عمر این سازه‌ها بی تاثیر نیست.

وی شاخص عملکرد البرز شیمی آسیا را مشتری مداری اعلام کرد و اذعان داشت: در این چند سال تلاش مداوم جهت تولید محصولی با کیفیت، نشان دهنده اولویت داشتن مشتری مداری از نگاه مدیران این شرکت است. علاوه بر این، محصولات این شرکت در نوع خود بی نظیر و بی رقیب هستند و دارای بهترین کیفیت و قیمت در صنعت ساختمان هستند.

این تولیدکننده یکی از مشکلاتی که اکثر شرکت های تولیدی با آن مواجه اند را فراهم نبودن زیر ساخت های صنایع با تکنولوژی های بالا در کشور عنوان کرد و یادآور شد: شرکت ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. امیدواریم مسئولان با سیاست های مناسب و کارآمد، اقتصاد کشور را در جهت رشد هر چه بیشتر صنایع تولیدی و کارآفرین به کار گیرند. همچنین همه تولید کنندگان باید با هم برای رشد، پیشرفت و کمال صنعت کشورمان کوشا باشیم.

اشتری در پایان افزود: مشکل دیگری که در کشور ما برای کاهش مصرف این محصول وجود دارد این است که متاسفانه سیمان در داخل بسیار ارزان است به همین دلیل تقاضای بیشتری دارد، اما واقعیت این است که مصرف کنندگان ما به این فکر نمی کنند که عمر این محصول کوتاه تر از بتن است و استفاده پی در پی از آن انرژی زیادی را برای ساخت و ساز مجدد می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید