64951

استقلال چوب نقل و انتقالات اول فصل را خورد

جانشین مهدی رحمتی نتوانسته انتظارات را برآورده کند. همه چیز ابتدای فصل با اختلاف رحمتی و قلعه‌نویی شروع شد. شکل جدایی دروازه‌بان استقلال هنوز در یاد فوتبالی‌ها باقی مانده است. قلعه‌نویی که با حرف‌های رحمتی در صدد جذب بازیکن ششدانگ بود دست روی نام فروزان گذاشت. این دروازه‌بان آمد و در ابتدای فصل با لقب عقاب آسیا خودش را بر بام لیگ احساس کرد! اما خیلی طول نکشید که اشکالات این دروازه‌بان آشکار شد. کم کم و در ادامه لیگ استقلالی‌ها از خرید خود پشیمان شدند اما قرار نبود این پشیمانی مشخص شود.

***

هفده هفته از لیگ گذشت اما استقلال موردآماج انتقادات قرار گرفته !وقتی این انتقاد‌ها خودش را بیشتر نشان می‌دهد که یکی از اعضای هیات‌مدیره از یک اشتباه صحبت می‌کند. پورحیدری در صحبت‌هایش عنوان کرده از دست دادن رحمتی اشتباه قلعه‌نویی بود. این اعتراف از زبان کسی که در بدنه استقلال قدرت دارد و از نزدیک مسائل را دنبال می‌کند یعنی اینکه مسوولان استقلال از کار دروازه‌بان این تیم راضی نیستند و علاوه بر خط دفاعی فروزان را نیز این روزها در صف اول مقصران باخت‌های استقلال می‌بینند.

***

تا اینجای کار همه اشتباهات متوجه جذب دروازه‌بان اول تیم می‌شود و کادرفنی استقلال برای این انتخاب زیر سوال می‌روند اما وجه دیگر قضیه به اشتباه در مورد جذب دروازه‌بان دوم استقلال بر می‌گردد. داسیلوای برزیلی که حتی برای چند دقیقه هم مستطیل سبز را ندیده و چسبیده به نیمکت تا هفته هفدهم حضور داشت، در شرایطی که برای گرفتن حق و حقوقش صدایش بلند شد و استقلالی‌ها هم مایل به ادامه کار با او نبودند در نهایت قراردادش را با استقلال فسخ کرد. داسیلوای برزیلی از استقلال جدا شد تا اشتباه استقلالی‌ها در جذب دروازه‌بانان جدید بیشتر به چشم بیاید اما در این میان وقتی این اشتباه خودش را بیشتر نشان می‌دهد که سازمان لیگ مبلغ قرارداد داسیلوای برزیلی را 720 میلیون اعلام می‌کند. پرداخت این مبلغ، برای دروازه‌بانی که یک بار هم در بازی قرار نگرفت و باید از استقلال خداحافظی کند نگاه منتقدان را بیش از پیش متوجه رفت و آمدهای بی‌ثمر استقلال می‌کند.

***

استقلال رحمتی را از دست داد و در قبال جدایی او دو دروازه‌بانی را آورد که مبلغ قراردادشان روی هم به اندازه درخواست رحمتی بود اما هیچ کدام نتوانستند تاکنون در روزهای سخت ستاره استقلال باشند. در اینجا این سوال پیش می‌آید که امیر قلعه‌نویی چطور با این انتخاب‌ها ادعاهای گذشته خود را زیر سوال برد. امیر حرف از مدیریت هزینه می‌زد و در تیم سپاهان مدعی بود که با مدیریت هزینه سعی در جلوگیری از ریخت و پاش‌های بی‌مورد را دارد اما اشتباه او در جذب دروازه‌بان برای فصل چهاردهم کاملا مشخص است. استقلال باید برای داسیلوای برزیلی 720 میلیون پرداخت کند در حالی که حتی ثانیه‌ای از حضور او بهره نبرده است! فروزان هم جانشین مناسبی برای رحمتی نبود! البته باید این را در نظر گرفت که استقلال در نقل و انتقالات دنبال سوشا مکانی و دروازه‌بان‌های بهتر از فروزان بود اما به دلایلی موفق به جذب آنها نشد تا الان چوب نقل و انتقالات اول فصل را بخورد. البته قلعه‌نویی اگر همین الان این مشکل را رفع کند، در نیم‌فصل دوم می‌تواند استقلال را به کورس قهرمانی بازگرداند و وعده قهرمانی را عملی کند. قلعه‌نویی بارها ثابت کرده که توان جبران کردن فاصله‌ها را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید