64935

احتمال کاهش قیمت طلا به ۱۰۰۰ دلار

دنیای معدن -در حالی که قیمت طلا روزهای پایانی ۲۰۱۴ میلادی را نزدیک به سطح ۱۲۰۰ دلاری را طی می کند تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نظر نوریل روبینی در خصوص کاهش شدید قیمت طلا در سال ۲۰۱۵ احتمالا درست خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از سایت طلا ،کیتکو ، پیش از آغاز تعطیلات سال جدید میلادی کیتکو نیوز در خصوص این مساله از کارشناسان اقتصادی نظرسنجی کرده است که آیا پیش بینی نوریل روبینی استاد دانشگاه نیویورک در خصوص کاهش قیمت طلا به 1000 دلار در سال 2015 میلادی می تواند درست باشد؟
بر اساس این گزارش روبینی پیش از این وقوع بحران مالی و اقتصادی آمریکا در سال 2007 میلادی را به درستی پیش بینی کرده بود. از 30 کارشناس ارشد اقتصادی تنها 10 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند و اکثر آنها نیز با نظر روبینی موافق بوده اند. تنها 3 کارشناس اقتصادی مخالف این نظر بوده اند که قیمت طلا طی سال آینده به شدت کاهش خواهد یافت.
کالین سیژنسکی تحلیلگر ارشد سی ام سی مارکتس تاکید کرد که فکر نمی کند قیمت طلا طی سال آینده به 1000 دلار برسد چون اروپا با بحران اقتصادی جدیدی روبرو خواهد شد و این مساله تقاضا برای طلا را افزایش خواهد داد.
وی افزود: ماه عسل دو ساله برای اقتصاد اروپا رو به پایان است. من فکر می کنم قیمت طلا سال آینده هرگز به 1000 دلار نخواهد رسید.
آدام باتون تحلیلگر ارشد فارکس لایو نیز تاکید کرد که اقدام احتمالی روسیه در فروش ذخایر طلا نیز می تواند تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته باشد. ارزش روبل در برابر دلار امسال تاکنون 45 درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید