64923

دولت 20 امتیاز و مشوق برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی تعیین کرده است

دنیای معدن - سرمایه گذاران در خراسان جنوبی از زمین با قیمت پایین،معافیت مالیاتی در شهرک ها و نواحی صنعتی،تسهیلات پروانه اقامت 3 ساله برای متقاضیان خارجی و... برخوردار می شوند.

به گزارش دنیای معدن؛ مدیر کل امور اقتصادی خراسان جنوبی ودبیر ستاد سرمایه گذاری خارجی بااشاره به شرایط و مزایای سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی برای سرمایه گذاران داخلی وخارجی افزود: در حال حاضر 9 شهرک و11 ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از قابلیت های سرمایه گذاری استان محسوب می شوند.
رمضانی تصریح کد: 15 شهرک و ناحیه صنعتی به وسعت 2هزارو 171 هکتار در حال واگذاری است که از این عرصه 986 هکتار زمین صنعتی است و از امکانات و زیرساخت های مناسب برای استقرار صنایع برخوردار است.
به گفته وی ؛ پایین بودن قیمت زمین نسبت به دیگر نقاط کشور و دارا بودن معافیت مالیاتی همه نواحی وشهرک های صنعتی به جز مرکز استان برخی از این مزایا به شمار می آیند.
رمضانی درباره مشوق های سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی هم گفت: متقاضیان نیازی به دریافت مجوزهای جداگانه از اداره های مختلف نداشته و می توانند از خدمات مشترک مانند آب، برق، گاز، ارتباطات و در نتیجه کاهش هزینه های سرمایه گذاری وصدور رایگان مجوز ساخت وساز وپایان کار استفاده کنند.
وی از مشوق ها ومعافیت های سرمایه گذاری در استان معافیت درآمد حاصل از فعالیت های تولیدی ومعدنی خارج از شعاع 30 کیلومتری مرکز استان به میزان صددرصد و به مدت 10سال و افزایش معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی ومعدنی مناطق کمتر توسعه یافته در برنامه پنجم توسعه تا سقف معافیت های مورد نظردر مناطق آزاد را نام برد .
رمضانی همچنین معافیت صد در صدی درآمد حاصل از همه فعالیت های کشاورزی، دامپروری، طیور و...از پرداخت مالیات، معاف شدن صددر صدی درآمد حاصل از صادرات کالا وخدمات و 50 درصدی در همه تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی از پرداخت مالیات را هم به موارد یاد شده اضافه کرد.
وی ادامه داد: متقاضیان خارجی مشمول قانون تشویق و حمایت از سرمایه های خارجی از همه حقوق، حمایت ها وتسهیلات سرمایه گذاران داخلی به طور یکسان برخوردار می شوند.
رمضانی اضافه کرد: سرمایه گذاری خارجی به صورت صد درصد امکان پذیر است و اصل وسود سرمایه خارجی هم پس از کسر های قانونی و تایید هیئت سرمایه گذاری خارجی قابل انتقال به خارج کشور است.
به گفته وی ارز حاصل از صادرات سرمایه گذاری های خارجی از شمول مقررات ارزی معاف و قابل انتقال است.
دبیر ستاد سرمایه گذاری خارجی استان، دریافت خسارت ناشی از سلب مالکیت وملی شدن سرمایه خارجی و تضمین ریسک های غیر تجاری توسط دولت را از دیگر مشوق های قانونی عنوان کرد و این که تسهیلات پروانه اقامت به مدت 3 سال برای سرمایه گذاران و بستگان درجه یک آنها صادر می شود.
روادید، پروانه کار واشتغال برای سرمایه گذاران،مدیران و کارشناسان خارجی هم صادر می شود و امکان تملک زمین برای پروژه در صورت ثبت شرکت ایرانی توسط سرمایه گذار خارجی از دیگر مشوق ها است. او از مهم ترین مزیت ها در خراسان جنوبی به وجودگمرک رسمی و پایانه های مرزی فعال در مرز ایران وافغانستان مانند 4 بازارچه مرزی اشاره کرد و ادامه داد: استقرار استان در مسیر بزرگراه های آسیایی ومرکز ثقل محور ترانزیتی شرق ایران ومسیر ترابری هوایی منطقه و امکان استفاده از سرمایه بین المللی در توسعه شبکه حمل ونقل از مزیت های استان است .
به گفته وی وجود دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر به عنوان پشتیبان نیاز مندی های علمی، پژوهشی وتکنولوژی برای تامین نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده درون استان از دیگر قابلیت های خراسان جنوبی است.
رمضانی به استقرار منطقه ویژه اقتصادی و شروع عملیات اجرایی برخی پروژه ها دراین محل اشاره کرد و این که بهره مندی از معافیت ها ، مشوق ها و شرایط مناطق ویژه بر مزیت سرمایه گذاری در این منطقه افزوده است.
به گفته وی همه کالاهایی که برای تولید یا ارائه خدمات مورد نیاز وارد منطقه می شود از شمول مقررات عمومی صادرات و واردات مستثنی است علاوه براین امور مربوط به اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق ویژه مطابق مقررات مناطق آزاد است.
وی وجودمنابع ارزشمند از مواد معدنی و غیر فلزی با ذخیره قطعی بیش از 1.5 میلیارد تن و داشتن رتبه های اول ذخایر خاک های صنعتی، زغال سنگ ومنیزیت و بالاترین میزان تنوع معدنی کشور را از دیگر پتانسیل های خراسان جنوبی دانست و افزود: وجود مواد و ذخایر معدنی با ارزش مانند طلا، سنگ های تزئینی از جمله گرانیت، مس، سرب، آهن، زغال سنگ، منیزیت، کرومیت، بنتونیت، کائولن و...امکان احداث واحدهای فرآوری موادمعدنی رادر استان فراهم کرده است.
به نظر وی با استقرار واحدهای بزرگ تولیدی،صنعتی، معدنی و طرح های در دست اجرا، استان جایگاه نسبتا خوبی در کشور دارد که تولید تایر،سیمان،کاشی وسرامیک، اکسید منیزیم، کنسانتره زغال سنگ، پودرهای میکرونیزه معدنی،شمش منیزیم و ...از آن جمله است که می توان با توجه به زیرساخت های آماده موجود در این صنایع با افزایش سرمایه گذاری و توسعه این واحدها، به درآمدو اشتغال بیشتر دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید