64921

ثبت رکورد بارگیری روزانه شمش آهن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

دنیای معدن -با اتمام بارگیری محموله شمش آهن به میزان 41 هزار تن بر روی یک فروند کشتی خارجی در اواسط آذرماه سال جاری، رکورد جدیدی در بارگیری این نوع کالا با تناژ روزانه 17 هزار و 761 تن در مجتمع بندری امام خمینی (ره) به ثبت رسید.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی ادره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اعلام این خبر بیان داشت: به دنبال افزایش تعداد کشتی صادراتی شمش آهن از 2 فروند در سال 92 به 20 فروند کشتی ، میزان بارگیری این کالا از 21 هزار و 685 تن به 451 هزار و 279 تن طی هشت ماهه سال جاری رسیده است.


گرایلو در تشریح عوامل و علل افزایش نرخ بارگیری شمش آهن در این مجتمع بندری، تخصیص اسکله مناسب و در نتیجه کوتاه شدن مسیر تردد کشنده های حامل شمش آهن تا پای کشتی، نظارت دقیق بر روند عملیات توسط کارشناسان بندری و تعامل سازنده با عوامل خنکار و صاحب کالا از اهم عوامل موثر در کسب این موفقیت برشمرد.


وی با اشاره به رویکرد دولت به صادرات محصولات با ارزش افزوده به جای محصولات خام، از اعطای تخفیفات ویژه صادرات از سوی بنادر به صاحبان کالا خبر داده و افزود: در پی امکانات مساعدی که برای صادر کنندگان کالا فراهم شده، توان رقابت صادرکنندگان داخلی در مقایسه با رقبای خارجی افزایش یافته است.


یادآور می شود با رشد بارگیری محموله شمش آهن طی هشت ماهه سال جاری، مجتمع بندری امام خمینی(ره) نیز توان عملیاتی خود را افزایش داده و طی مقاطع اخیر موفق شده رکورد های جدیدی در بارگیری این نوع محمولات که عمدتا متعلق به شرکت فولاد خوزستان است، به ثبت برساند.

دیدگاهتان را بنویسید