64872

نگرانی رییس کل بانک مرکزی استرالیا از کاهش قیمت سنگ آهن

دنیای معدن - استرالیا تخمین می زند، قیمت سنگ آهن به 60 دلار در هر تن کاهش پیدا کند که در نتیجه برای اولین بار پس از 50 سال، بودجه این کشور با کسری مواجه خواهد شد.

به گزارش کیتکو، رییس بانک مرکزی استرالیا می گوید: ما قیمت هر تن سنگ آهن را 92 دلار در هر تن در بودجه پیش بینی کرده بودیم حال آنکه قیمت آن به زیر هفتاد دلار کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ما پیش بینی می کنیم که قیمت این محصول تا آینده نزدیکی در حدود 60 دلار درهر تن باقی بماند.

کاهش قیمت سنگ آهن ضربه شدیدی بر روی بودجه ما گذاشته است چون 15 درصد قیمت زغالسنگ حرارتی و 20 درصد قیمت گندم (یکی دیگر از کالاهای صادراتی استرالیا) تنزل پیدا کرده است.

میزان ارائه خدمات شهری در استرالیا کاهش بیشتری خواهد داشت چون پس از سخنان رییس بانک مرکزی، از میزان نهادهای خدماتی کاسته شده و کسری بودجه این کشور بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود میباشد چون صادرات سنگ آهن 20 درصد از درآمد صادراتی استرالیا را در بر می گیرد.

یک موسسه تحلیلی در استرالیا پیش بینی می کند که قیمت سال آینده به زیر 60 دلار در هر تن برسد چون شرکتهای بزرگ معدنی با توجه به افت تقاضای چین به میزان تولیدات خود خواهند افزود.

همزمان با کاهش قیمت سنگ آهن ارزش برابری دلار استرالیا نیز کاهش پیدا کرده است.

استرالیا اعلام نمود که از میزان کمکهای خارجی رفاه و خدمات دولتی خواهد کاست و نیز بخشهایی از ادارات دولتی هم حذف خواهند شد و در نتیجه میزان بیکاری افزایش پیدا کرده و نرخ آن به 6.3 درصد خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید